Trevirke, røtter og blader i akvariet (artikkel)

Hvordan innrede et akvarium med ting fra naturen slik at det ser naturlig ut, og samtidig gir fisken gjemmesteder.

[URL=/text.cfm?id=2054]>> Les hele artikkelen her[/URL]
Bambuss
hei. eg bare lure på ein ting. når du bruker bambuss. må den tørkes før eller kan du bare bruke den rett fra butikken? så ingenting om det å jeg er ny så måtte bare spør.
Vil tro at det kan være vanskelig å få den til å synke om den blir for tørr. Bare skyll og skrubb den litt i rent vann så er den klar for akvariet. Har dessverre ingen egen erfaring, men regner med at du kanskje må bløtlegge den for at den i det hele tatt skal holde seg under vann. Håper noen med egen erfaring kan si noe om det
Hvor får man kjøpt torv og kork til akvariet?
Plussmedlem
I dyrebutikken eller på f.eks. Tropefisk får du kjøpt dette.
Bambus
Hei,

Jeg har laget en bambuskrok i akvariet, brukte bambus fra hagesenter, kappet opp i passe lengde skrubbet og kokte bambusen en god stund. Så tok jeg et plastlokk fra en isboks el. lignende, borret masse hull og monterte bambusen i hullene. Jeg brukte ikke lim eller silikon i prosessen.

Så plasseres bambusskogen på egnet sted og bunnplaten dekkes med sand/grus, etter det er det bare å plante lenge fine planter innimellom. Blir en førsteklasses liten skog som beboerene setter stor pris på.

Enkelt og greit : )
Hei. Så dette var en gammel tråd, men bare lurte på om du kanskje kunne lagt ut bilde av bambusskogen din? det hørtes så fint ut, og ville gjerne ha sett det også
Enig, vil gjerne også se bilder av bambusskogen til Jan a Johnsen,og gjerne bilder fra andre som også har brukt bambus
Bambus
Hei folkens...

Så ikke denne før nå, det var dumt, jeg har akkurat tatt omstart på det lille akvariet. Det er barnas tank, men nå måtte jeg ta kort prosess. Pestsneglen hadde tatt fullstendig over. Med ungene ute av huset valgte jeg å tømme hele ruklet og sette det opp med biltemasand og vallisneria.

Bambusen jeg hadde var tynne bambus av den sorten man kjøper på hagesenter (litt tynnere enn vanlig blyant) Det tar ikke lange tiden å sette opp et slikt hjørne.
Dersom vi gjør det igjen skal jeg ta bilde og legge ut : )

Akkurat nå skal det nok bare stå som det gjør. Jeg la likegodt litt kompostert blomsterjord i bunn, samme som på 160literen. Har ellers supplert med en slem kysseguramy som ble tvangsflyttet etter å ha herjet litt for mye i 160literen. Ellers barnas fisker (noen små platy og noe yngel av dalmatinerplaty (har ikke peiling på hva de heter) som ungene liker). Noen ancistruser...

jan

Tilfeldig bekjentskap
© Engdal
Reklame for plussmedlemskap