Mysterium
Vi var bortreist fra lørdag til nå nettopp. Hun som passet kattene sa det var strømbrudd fra lørdag kveld til mandag morgen, og jeg regner derfor med at alt av filterbakterier har dødd.
Her er mysteriet: Kampfisken min er borte vekk. Han har et lite 15 liters kar som han deler med en eplesnegle. Han har innvendig filter så jeg håpet derfor at filterbakteriene der skulle klare seg.
Er det overhodet mulig at nitritt har hopet seg opp så mye at han døde og deretter ble spist av eplesneglen og er sporløst borte på bare 3 dager? Er det noen som har noen gode ideer?
Her er mysteriet: Kampfisken min er borte vekk. Han har et lite 15 liters kar som han deler med en eplesnegle. Han har innvendig filter så jeg håpet derfor at filterbakteriene der skulle klare seg.
Er det overhodet mulig at nitritt har hopet seg opp så mye at han døde og deretter ble spist av eplesneglen og er sporløst borte på bare 3 dager? Er det noen som har noen gode ideer?
Postet 20.05.08 kl 17:15
Postet 20.05.08 kl 17:20
Døren til rommet var lukket og det er deksel over karet, så kattene er utelukket. Jeg holder en tommel på sneglen, men kampfisken må vel ha dødd først før sneglen ville spist den? Og jeg synes det virker litt usannsynlig at nitrittnivået skulle bli så høyt at han døde i løpet av et par dager i et full innkjørt kar der det ikke ble foret.... men hvis dere tror det er mulig så må jeg vel nesten tro på det..
Postet 20.05.08 kl 17:33
Postet 20.05.08 kl 17:35
Postet 20.05.08 kl 17:39
Postet 20.05.08 kl 18:21
Postet 21.05.08 kl 03:16
Postet 21.05.08 kl 08:22
Man må ikke blande "usannsynlig" med "umulig".
Du sier det jo selv: Den kan ikke ha hoppet ut, og kattene kan ikke ha fått tak i den. Vi kan også anta at den ikke har forsvunnet i løse luften.
Da sitter vi igjen med bare èn mulighet, så vidt jeg kan skjønne, og den har du jo kommet fram til selv.
Ja, om ikke venninnen din er involvert på noen måte, da. Det er jo også en mulighet.
Du sier det jo selv: Den kan ikke ha hoppet ut, og kattene kan ikke ha fått tak i den. Vi kan også anta at den ikke har forsvunnet i løse luften.
Da sitter vi igjen med bare èn mulighet, så vidt jeg kan skjønne, og den har du jo kommet fram til selv.
Ja, om ikke venninnen din er involvert på noen måte, da. Det er jo også en mulighet.
Postet 21.05.08 kl 09:48
Endret: 21.05.08 kl 09:50
Postet 21.05.08 kl 09:56
Postet 21.05.08 kl 10:02