Familien stenersæters akva-verden (side 18)

Morsomt å se ynglene. Lik de jeg har, selvsagt, men det som er interessant er at de ser ut som små utgaver av A. sp. Nadelstreifen med de sorte tverrstripene, altså på dette stadiet helt ulik foreldrene.
Veldig flotte bilder Per Gunnar. Håper jeg får et øye påmine snart, om det fortsatt er Barlowyngeler da.

Overraskelser skjer i et sett her i kjellern hos meg, og i dag har jeg fått egg på Apistogramma sp. "Oregon". Eggene er nesten helt røde, og skiller seg ut fra alle andre egg jeg har sett. legger ved et bilde her i tråden din

Har du flere yngel bilder.... venter spent
530: Spennende å høre at de er så like på dette stadiet. Dog har jeg aldri hørt om denne Apistoen, men skal søke den opp! Gleder meg til å se utvikklingen på ynglene etterhvert som de gror til og håper jeg får en jevn fordeling på kjønnene!

Loffa: Jupp jeg har sett tråden din! Jeg trur det er en del apistoer som har slike "a-typiske" farver på eggene. Jeg har en gammel bok om dvergciklider og der vises det mange bilder med Apistogramma egg, og facinerende å se farven på de
Usjameg det har gått mugg på grenmalle-eggene, om det var mye ubefrukta eller at denne isboksen min fungerer dårlig kan jo diskuteres. Faktum er at det kun er 6 egg igjen, disse er mørke og ser befrukta ut. Men skulle de mugne så er det jo ingen krise, for jeg krysser fingrene for at grenmallene prøver seg igjen det er i hvertfall 2 stk av de 10 grenmallene jeg har som tydeligvis har funnet tonen i hvertfall 1 gang, og da kan det jo fort skje at de gjør det igjen om en stund! Innen den tid så er jeg nødt til å finne på ett eller annet smart for å ta vare på eggene, og luke ut ubefruktede og mugne egg fortere! Jeg har egentlig ikke plass til 1 karr til, så jeg må få tømt et eller annet karr her hjemme, slik at jeg jeg får dedikert 1 karr til eventuell ny egglegging
Jeg mener det er isboksen din som ikke er bra nok, Per Gunnar Egga så jo fine og mørke ut alle sammen, og det tyder på at de var befruktet.

Jeg bruker selv en Easy Breeding Box på grenmalleoppdrett, og er kjempefornøyd med løsningen på denne boksen. Eggene lar jeg være i moderkaret i 7 – 8 dager. Da er de ganske modne og klekking begynner umiddelbart når de kommer over i boksen.
Ja jeg er nok enig med deg Janne!. Jeg prøvde å bestille fra siden du hennviste til men det var ikke lett. Etter at jeg har lagt unga ikveld, så skal jeg ta en bedre titt på siden å se om jeg forstår hvordan bestille eventuelt må jeg nok kanskje registrere meg først.

Takk for tipset
Jeg regner med at det var du som sendte meg en melding på NA i går Vi bruker alle Easy Breeding Box'ene våre men du får blandt annet kjøpt dem her. Lykke til med grenmalleoppdrettet, det er jo en superartig fiskeart
Takk Rita! Disse boksene har jeg letet meg grønn på det siste døgnet! Skal gå å bestille med engang jeg! Takk igjen!
Hvordan fungerer slike bokser?
Skal den henge fast inne i akvariet?
Har vært på utkikk etter noe slikt,da vanlige flytende bokser fungerer dårlig..
Jeg trur de skal ligge / flyte i karret, men jeg skal prøve å mekke til en patent for å få de til å stå stille. Jeg har en liten idè oppi hodet på hvordan jeg skal få det til, men jeg må først få 100% overblikk på hvordan denne boxen ser ut før jeg røper idèen ''
frosken
Hvordan fungerer slike bokser? Skal den henge fast inne i akvariet? Har vært på utkikk etter noe slikt,da vanlige flytende bokser fungerer dårlig..

De skal henge over kanten på karet
Jeg har skrevet litt om boksene i innlegg 244 og 248 i tråden min Som oftest har vi boksene hengende på utsiden av karet, men jeg har også festet dem inne i karet med "dobbeltsidige sugekopper" for helt stabil temperatur.
Takk for svar.
Får nok kjøpe noen jeg også,disse virket geniale.

Mugg eller ei, idag klekket det i hvertfall de 2 gjennværende eggene! under 10% av eggene som ble klekket, så dette var ingen god måte å gjøre det på! Men jeg har bestillt 2 stk Superfish easy breeding box. Så visst grenmallene legger egg igjen, skal i hvertfall egg-mottaket være noe bedre
Fikk tatt et bilde av en av de største grenmallene idag! Siden h*n bare lå der å dorma rett forann linsa mi så fikk jeg tatt et bilde jeg er relativt fornøyd med!
Jeg legger også med et bilde av yngelen som driver på å klekker. Den spreller støtt og stadig med halen, og jeg håper jeg klarer å holde liv i de 2 stakkarene til jeg får SF breeding boksene mine. De blir jo sendt fra England, så det tar vel 1 uke i hvertfall

[External Image]
[External Image]
Små rompetroll jo
Håper de to små vokser opp.
Flotte bilder, og veldig nusselige yngel ;D
Takk skal dere ha begge to, og ja vi krysser fingrene for at de små vokser
Idag skal jeg bestille meg luftpumpe til å drive disse 2 superfish karrene jeg har bestillt fra England. Jeg har T-kobbling og slanger men mangler altså en luftpumpe. Jeg fantut at Tetratec Vil fungere greit! Jeg tenker på å gå for APS100, kanskje litt overkill? den skal jo sirkulere 2 småkarr på 1,2L hver så jeg synes det er greit å ikke velge den minste
1 Grenmalle yngel igjen, trur ikke den overlever uka, men jeg krysser fingrene, også håper jeg karrene kommer relativt fort etter påske
Akkurat nå så sitter jeg å glaner på 2 grenmaller som har seg! Jeg så hua var veldig intressert i den største hannen her omdagen, men han hang som et slips på glasset og var definitivt ikke intressert! 1 vannbytte igår og han er den reneste Don Juan! Jeg har sett 3 rognstinne damer som har prøvd seg på han, og han klarte til slutt å bestemme seg for hvem han skulle "harveover". antall egg sålang er 20stk, håper på flere Jeg så faktiskt den siste gjennværende grenmalle yngelen igår også... ca1,5 cm stor, så da var jeg fornøyd

Tidligere denne uka så har jeg mistet den munnrugende Apistogramma dama mi, hun var frisk som en fisk, og dagen derpå duppet hun i overflaten med buken i været. Jeg antar at hun har blitt skremt og smelt inn i glasset! Hannen ble hentet senere pådagen av en akvaristisk kamerat som akkurat hadde mistet sin hanne. Vinn situasjon for han
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap