Ny garasje prosjekt. (side 2)

Prosjektet er i gang det, har rydda hele garasjen for pappesker. Og faktisk for første gang på lenge, så går det an å gå normalt inni der.

Skal sende kjerringa (og meg selv) for å pante flaskene i morgen. Og få rigga ned 2 andre prosjekter jeg har inni der. Når det er gjort så har jeg omtrent hele gulvet fri...

En barnevogn må bort, regner med jeg gir den bort og et panorama kar med møbel må bort.

Jeg har også ca. 30 europaller her...får aldri tid til å dra og pante de, om det er noen som har lyst å tjene noen kroner, så er det bare å komme og hente de, gratis..veit ikke hva panteprisen er på noe sånt, noen som vet?
Nei, skrotkar har du definitivt IKKE!
Mente plassen du hadde satt av til skrot i garasjen! :P
Det er jo så mye annet "uskrot" den plassen kan brukes til....

Fatter er pensjonert glassmester, så du får smiske litt med ham hva angår glass til karet.
Og trafo- kan ikke du komme og rappe den møkkatrafoen Hafslund har parkert oppi skogen her hos oss?
Den var vel satt opp for å forsyne 5-6 små gårdsbruk for 30 år sia ca.
Du kan tro den funker flott hva angår å levere til 7 husstander med dagens strømforbruk.... :-/ Har discolys hver gang naboen sveiser....
Blir ikke lei meg hvis du "låner" trafoen, så vi kan få en ny!
Ahh..du tenkte på den skrot plassen, må nesten ha den til diverse hage redskaper og gressklipper, kanskje jeg skulle ha halvert den og lagd bassenget på full lengde (8m). Hadde faktisk økt volumet med 6000L.

Hmmm...dette må jeg nok gruble og tenke litt over, det er et stykke til jeg er der jeg skal lage den innerveggen, så jeg kan jo vurdere det når jeg kommer så langt. Det kommer til å bli en bod til, men denne blir en utvendig variant som jeg bygger til venstre for bygget...Det kan jo hende det blir nok lagring med de 2små bodene...

Oioi, klokka er visst 3...i dag også, tror nesten jeg får ta kvelden, har hold på til 3 i et par dager på rad nå...skal jo opp klokka 5:15 igjen, får slappe av på jobben og heller jobbe når jeg kommer hjem..
Da får du hvertfall plass til sklia!

Du får vræle hvis du vil ha hjelp med snekringa, så kan vi ta en tur og hjelpe deg.
Har det meste av utstyr fra tommestokk til kompressor og spikerpistol.
Kjekt å ha...
Da er jeg et lite skritt nærmere, fått unna og sortert litt. Har begynt å demontere balja som jeg vinterlagra koi i....
Hvis det er noen som vil ha, så er det bare å hyle ut, det er en 1000L. Gies bort mot henting. Det er ikke metall ramme/gitter rundt den, så det må man evt bygge selv.

Skremmende hvor mye drit man finner når man først begynner å rydde.

Tipper på et par uker til med rydding, så blir det klart for snekring
HYYYYYYYLLLL!!!


Vi henter den gjerne!
Så kan vi raske med oss mallene samtidig!
Har resten av fisken kommet?
Da er det bare å hente vettu, du veit jo hvor...jeg har ikke demontert ramma ennå, vil du ha med deg den? Eller skal jeg bare plukke den i fra hverandre?

Ja, de andre fiskene er her, men jeg er litt skeptisk til noen av de.
Tar gjerne med ramma hvis du ikke trenger den.
Har du yttermål på'n? (Lurte på om vi må slenge etter henger eller ikke.)

Titter på fisken når vi kommer.
Tror det skal gå greit å få det i den røde bilen deres...husker ikke helt målene, men det kan jeg finne ut i morgen.

Fine greier!
Ringer før vi plutselig kommer...
Spennende prosjekt det det. Gleder meg å ta turen oppover etterhvert å se.
Hold oss oppdatert og gjerne bilder underveis. Før og etterbilder er moro serru.

Lykke til !

Mvh Linka
Linka
Spennende prosjekt det det. Gleder meg å ta turen oppover etterhvert å se. Hold oss oppdatert og gjerne bilder underveis. Før og etterbilder er moro serru. Lykke til ! Mvh Linka


Det skal jeg nok gjøre, må bare rydde unna rotet, ikke gøy å se på alt det rotet jeg har. Men når bygginga begynner så kommer jeg nok til å legge ut en del bilder...
Er ganske sikker på at det er 75kr du får for retur av en europall. Blir jo fort noen kroner når du har 30 stykker. Vet ikke helt hvor innleveringstedene for sånt er, men du kan jo ta kontakt med en bedrift i nærheten som bruker mye av det, så er nok de mer enn villige til å komme å hente de (kanskje er de villige til å gi noen kroner også
80 kroner (i Drammen ihvertfall)
Hei

Når det gjelder de Europallene gir Maxit Leca 48,- i pant, men jeg litt usikker på om de må ha blitt kjøpt der i første omgang
Da var det på tide med litt oppdatering. De pallene har jeg funnet ut hvor jeg skal pante, så da beholder jeg de selv. Takk for all info jeg har fått.

Den ene 1000L er nå gitt bort, og en del av all rotet er fjernet. Det gjenstår bare noen få ting igjen.

En annen ting som gies bort er en barnevogn av merket Simo, det er en 2000 modell, godt brukt (3 unger) men den fungerer fortsatt fint, tror det er hull i det ene dekket som trengs å lappes. Denne vogna kjøpte jeg for 6000kr ny den gang, gies bort til noen som har brukt for den. Selvfølgelig mot henting.

Jeg har begynt så vidt å rive ned noen paneler, hadde lyst til å rive alle side panelene før jeg tok taket, men det tror jeg ikke jeg tør, tror de panelene stiver opp ganske mye av bygget, derfor kommer jeg til å ta taket først.
Det går ganske fort å rive dette. Det er ca 1 meter avstand i mellom de gamle stendera, jog kommer til å bygge det i 60cm. Garasje porten vil også forsvinne helt, blir bare en vegg der.

Tar fortsatt imot ros, ris og tips underveis.

Er det noen som veit hvor mye en 25kg sement sekk holder/bygger? er det ca 1cm på 1m2?
Du får cirka 12,5 liter ferdig masse av en 25 kilos sekk, så kommer det jo litt ann på hva du skal bruke det til og hvor tjukt du kliner på...
Grattis med fremgang i prosjektet. Gleder meg til du får flere kar inn og vi kan ta en tur og se.

Lykke til videre.
Anita Jones
Du får cirka 12,5 liter ferdig masse av en 25 kilos sekk, så kommer det jo litt ann på hva du skal bruke det til og hvor tjukt du kliner på...


Kjapt regna så blir det ca 1cm på kvadraten med de 12,5L. Har tenkt å gjevne ut gulvet litt, men må kanskje legge fra meg tanken på å støpe selv, ville blitt ganske mange sekker.

Noen som veit hvor mye en betong bil skal ha for 1 kubikk?

Linda Kristin: Takker for det. Skjer støtt og stadig noe her, aldri ro i denne kroppen.

Da har jeg fått jobbet i noen få timer i dag også, får ikke gjort så mye pr dag siden jeg ikke har ferie enda.

Legger med noen bilder til av fremdriften.

PS. Ingen som vil ha denne Simo barnevogna? Det er en kombivogn, med offroad hjul og høyde justering på håndtaket. Avtagbar bag er det også på den. Fortsatt gratis mot henting.

Bilde 1 : Før start oppå taket, Ganske mosegrodd på den ene sida, skjønner godt at naboen vil at jeg skal bygge ny garasje.

Bilde 2 : Da var all takpappen borte, det ser valdig lite ut når det ligger på taket. Når man først begynner på fjerne det så ser man egentlig hvor mye det er, for ikke å snakke om tyngde.

Bilde 3 : Den haugen som er avbildet har jeg stappet i en Peugeot Partner, for å kjøre på dynga i morgen, syns litt synd på bilen, tror bakfjæra på bilen er ganske sammenpresset, ikke mye demping igjen.



Noen flere bilder

Bilde 1: Så langt kom jeg før middag.

Bilde 2: Dagens resultat + en del ting til som ikke syns på bildet. All elektrisk er fjerna og planker blitt flytta hit og dit, og tak pappen i bilen.

Får hjelp om et par dager til å løfte ned takstolene, Så da går snart veggene også.
Tilfeldig bekjentskap
© Julie Nilssen
Reklame for plussmedlemskap