Male rammen på akvariet??? (side 2)

something
[QUOTE=Trygve Lillefosse] Ville brukt elektrikertape eller vevtape rundt kantene og hatt matfolie på glasset i tilfelle søl.

du et annet problem, det er en annen type lim på el.tapen som er mye seigere og du blir nødt til og slite for og få bort lim-rester på vinduet etterpå...de blir alltid igjen lim på glass etter slik tape, som er helt håpløst og få bort...

Ble litt usikker nå, men mener at elektrikertapen er grei å få av igjen.

Nå er jo ikke limrester det aller verste på glass, men da er det kanskje andre typer tape som er bedre?

Vanlig maskeringstape har ihvertfall jeg hatt mange dårlige opplevelser med.
Skal maskere av noen vinduer i forbindelse med maling i sommer, så jeg er glad om andre har tips til tape som er bedre en elektrikertape. (Dvs. ser ut til at det er vevtape som er mest aktuell.)
Er ikke noe problem å bruke maskeringstape om du fjerner den så fort som mulig. Men om den blir sittende i ei uke eller to så må man skrape:P

Men kom en blå maskeringstape på markedet for noen år siden som vistnok skal være bedre og kan sitte lenger på uten at den blir sittende for godt.

Tom Kristiansen
Er ikke noe problem å bruke maskeringstape om du fjerner den så fort som mulig. Men om den blir sittende i ei uke eller to så må man skrape:P Men kom en blå maskeringstape på markedet for noen år siden som vistnok skal være bedre og kan sitte lenger på uten at den blir sittende for godt.


Enig med Tom når dette er sagt.
Den blå har ikke jeg vært borti...

Som jeg selv sa tidligere, maskeringstape er det som vil funke best og lettest og bruke. Når jeg så at man må fjerne den kjapt etter at man var ferdig med og male så var dette selvfølgelig relativt, dem fleste maskeringtapene kan sitte opp til to uker før det blir slit og få dem av, men selvfølgelig jo før jo bedre...Tapen får du både kjøpt der du kjøper maling, dem hjelper deg og plukke den tapen du trenger og opplyser deg om hvor lenge den kan sitte, vist dem ikke gjøre det så er det jo bare og spørre:P, pluss at dem hjelper deg med hvilket utstyr, som trådstarter spurte om tidligere, om man kan bruke Nordsjømalingen i en sprøyte
Brenn lakkering
Det beste resultatet du får, er å spray lakkere rammen(bil lakk). Sett så karet inn i et varmekammer(kasse). Kjør tempen opp i 60-80 grader(varmeovn). Dette tåler glasset og silikonen greit. Da får du et beinhardt resultat. Som tåler en trøkk. Spraylakk lager heller ikke striper i lakken. Bare ikke ta for my på av gangen. Så det ikke renner. Kjøl så karet langsomt ned, så ikke glasset sprekker.

Prøv å lakker små metall objekter med bengalack. For så å sette det i stekeovnen på høy temp. Resultatet blir ganske så hardt. Nesten som emalje.
Blir nå bra resultat uten "varmekammer" og. Husk og matt ned rammen med f.eks 600-1000pappir. Våtslip det. Bruk den blå maskeringsteipen, som for øvrig er levert av 3M. Lekk på lakken, hels klarlakk og i og med at miljølakken ikkje er en tett lakk. Og husk og ta vekk teipen etter en time og to, og ikkje en veke eller to
Tilfeldig bekjentskap
© Mona O
Reklame for plussmedlemskap