- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Kan du se hvilket kjønn (golden)?
Kan du se hvilket kjønn (golden)?
Postet 25.05.08 kl 21:57
Postet 25.05.08 kl 22:08
Postet 25.05.08 kl 22:15
Postet 25.05.08 kl 23:16
GrrrotleEr slett ikke lett å se har jeg funnet ut. Har en golden som jeg alltid har trodd var en hann. Den har ca like svarte finner som den på det andre bildet, men den har tygget to ganger nå. Tygger faktisk akkuratt nå. Skal se om jeg får tatt et bilde
kanskje den har skiftet kjønn he he.det er nemlig noen som gjør det.om det er flere hanner og det er en som blir holdt veldig nede av de andre,skifter den kjønn over til en hunn
Postet 25.05.08 kl 23:20
og hunnene er også veldig mye blekere i fargen enn hannene.Har golden selv og vet godt hvem som er hvem,og for meg så ser det ut som en hunn på det øverste(han kanskje være en ung hann også,men tviler)og en hann på det nederst.
Som oftest,sier ikke alltid,så er hunnene som sagt blekere og mindre svart på finnene,og hannene er knall gul og veldig makert svart på finnene.
har forresten en som tygger nå IGJEN he he
Som oftest,sier ikke alltid,så er hunnene som sagt blekere og mindre svart på finnene,og hannene er knall gul og veldig makert svart på finnene.
har forresten en som tygger nå IGJEN he he
Postet 25.05.08 kl 23:23
Postet 25.05.08 kl 23:24
Postet 25.05.08 kl 23:49
Postet 26.05.08 kl 00:11
hørrest ut som en dårlig unskyldning for at de ikke helt har peiling. Er jo ikke så lett å se forskjellen alltid, men da synest jeg at de i butikken heller bør si det og heller tilby at du kan komme tilbake å bytte fisken vist du har fått feil kjønn.
Det var hvertfall det eg fikk beskjed om når jeg kjøpte mine golden. At de skifter kjønn er rett og slett de dummeste jeg har hørt i dag :P
Det var hvertfall det eg fikk beskjed om når jeg kjøpte mine golden. At de skifter kjønn er rett og slett de dummeste jeg har hørt i dag :P
Postet 26.05.08 kl 00:29
Postet 26.05.08 kl 16:40
kjønnsskifte på golden? aldri hørt om....anyway, det er generellt vanskelig å se forskjellen på golden fordi de monomorphic (hann og hunn like)...hadde mine 6 golden i 6 mnd før jeg fant ut hvem som var hva..den beste måten er å se på genitalie-åpningen som er større hos hunnene..hannene har også ofte spissere ryggfinner bak..kan somregel se det på oppførselen også, etter rangstigen er satt.
Postet 26.05.08 kl 18:28