Må jeg bytte filtermatriale og slanger

hei har kjøpt et 240 l akvarium brukt her på torsdag men jeg lurer på om jeg må bytte filtermatrialet i filtret og må jeg bytte slangene de er lit stive vet ikke om de skal være sånn filtret og alt er 2 år gammelt.
ps slangefeste på filtret er ødelagt får jeg kjøpt nyye på dyrebutikken.
Plussmedlem
Hva slags filter er det du har kjøpt?

Det holder sikkert å rense/vaske filtermaterialet godt. (Regner med at filteret har stått en stund uten sirkulasjon.)
hei det har stått en stund uten sirkulasjon jeg har vasket filtermatrialet med vann men hva skal jeg gjøre med slangene
Plussmedlem
Hvis du føler at slangene er for stive og vanskelige så kan du kjøpe nye.
Men det er sikkert ikke nødvendig.

Det er lettere å svare deg angående reservedeler hvis du veit hva slags pumpe du har kjøpt.
ok det er unimax professionale fzkn 205 jeg kjopte den med akvariet som jeg kjøpte brukt. den er 2 år gammel
er det dyrt og bytte sanger
Plussmedlem
Jeg kjenner ikke dette filteret, men antar at det er denne.
Ser ut som om det er [URL=http://www.webzoo.no/site/maler/x/?case_vis=visprodukt&kategoriID=&sok=ja&produktid=831&HKatID=]16 mm[/URL] slange på denne (uten at jeg skal garantere det).
Aner heller ikke hvor lett det er å få andre reservedeler til denne, men det er verdt et forsøk hvis du finner en forhandler som fører filteret. (Slangen kan gjerne komme fra Eheim eller andre produsenter.)
må man ha akkurat reerve delene kan man feks ta og kjøpe det på dyrebutikken slangene og sånt
Plussmedlem
Slanger er stort sett standard størrelser på de forskjellige filtrene. Det kan du kjøpe i hvilken som helst dyrebutikk (som har normalt utvalg).
Men det er dette "slangefestet" ditt - Slike ting er oftest laget spesielt for akkurat denne type filter.
Hvis du ser på bruksanvisningen jeg linker til... Er det del nummer 2 eller 3 (eller noe annet) som er ødelagt?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap