Juvel ciklide yngel har kommet, men hva gjør jeg nå?

Har endelig fått yngelen frem fra mitt juvel ciklide par ;-=)
Har satt di over i eget lite yngel kar, men lurer på hva gjør jeg nå?

Planter, bunnsubstrat, mat, tempratur, foreldre etc er hva jeg først tenker på.
Noen som kan hjelpe meg i gang med sine erfaringer? Må være over 100 stykker?

Glad for svar
Har du vært innom her og lest? Trykker du på Klikk for å se og holder pekeren over de forskjellige navnene så vil du finne enda mer informasjon.
Takk tante astrid
Tante Astrid
Har du vært innom [URLBLOCK1] og lest? Trykker du på [I]Klikk for å se[/I] og holder pekeren over de forskjellige navnene så vil du finne enda mer informasjon.



men jeg har klart det helt alene ;- ) Var redd for å miste all yngelen min ettersom dette faktisk var første gangen jeg har fått egg- yngel. Har tatt ut hannen da det ble et råtte res mellom dem. Han føre og hun etter så sint som bare det. Sannsynligheten er at han hadde begynt å spise yngelen. Nå går hua med yngelen sammen med et par tre andre rolige fisk i en 220 liter og jeg gleder meg for hver dag jeg ser at det er yngel der. Dette er gøy tante!!!

Måtte spandere på meg nye planter i dag og byttet ut mye i det karret, så nå kan di stikke seg litt vekk :- )

Ellers tusen takk for hjelp og link

Mvh Leif
Kjempemorsomt at du får det til! Lykke til videre med småttingene. Godt de hadde en påpasselig mamma
Takk tante astrid
Tante Astrid
Kjempemorsomt at du får det til! Lykke til videre med småttingene. Godt de hadde en påpasselig mamma ;)



Ja skal si deg DEN morra er hissig : - S
Glad kona ikke er av den typen......., da hadde jeg vært ute av huset for lengst. Jeg visste at Ciklider er gode foreldre, men ikke SÅ gode. Ingen kommer i nærheten uten å måtte nærmest kjempe for livet. Prøvde å ha en tigerbotia oppi der i går, skal si den fikk juling. Fikk heldigvis gitt bort mine tre tigerbotiar til dyre kjære venner. Måtte det da et av karrene mine (200L) ble solgt i dag tidlig. En sint huseier ville ikke ha noen ZOO og fare for vannlekasjer her, derfor måtte vi tømme vårt ny innkjøpte akvariebord og selge et parr karr. Han var redd for vannlekasjer, men har ikke skjønt at innboforsikring evnt dekker det :- (
Har nå igjen "KUN" (som er opperative) 220L, 160L og et mallekarr på ca 60L i stua og 54L og 80L yngelkarr på soverommet. Er ikke tomt her, men det ble veldig tomt etter at bordet her i stua ble tømt og fisk gitt bort, og 200L solgt i dag tidlig. Bordet var jo en så stor glede og pryd. Nå står det her bare tomt. Må nok inn å lage en egen tråd her etterhvert, mine egne linjer. Det skjer så mye og så fort. Vil dele den lille erfaringen jeg har med andre, selv om jeg er nybegynner. Forslag til navn på mine sider Tante?

Klemz fra Leif
Har masse forslag, jeg

Leif's innendørsbasseng.
Loffa's potensielle vannskadekatastrofer.
De ørten lune laguner.
Mine våte erfaringer.
osv osv .....
Tante Astrid
Har masse forslag, jeg :) Leif's innendørsbasseng. Loffa's potensielle vannskadekatastrofer. De ørten lune laguner. Mine våte erfaringer. osv osv .....;)




Tusen takk Tante.... Dette lover godt, men nå først er det fotball.
Ps: Norge taper
Tilfeldig bekjentskap
© Vidar Alfei
Reklame for plussmedlemskap