Kvaliteten på malawiciklider i dyrebutikkene..

Etter å ha lest en del tråder på ciklideforum slår det meg at det er utrolig mange land som har dyrebutikker med mye hybrider. Dette fikk meg til å tenke litt. Kjøper stort sett malawier privat og ellers kun i butikk hvor jeg vet de selger bra malawi, men hva er deres tanker??
Finnes det mye hybridmalawi i dyrebutikkene eller hos private??
Mener selv at malawiakvarister i Norge ser ut til å ha stolthet i rene linjer og unngår hybrider, men jeg kan jo alltids ta feil.

Mvh Linka
Synes Malawimix ikke burde blitt solgt og at butikkene burde takket nei når folk vil bli kvitt fiskene sine.

Hvem i hulesete kjøper Malawimix? Finnes det virkelig marked?

Slik jeg har skjønt det er malawimix fisker som kommer fra leverandør og som de ikke har sortert. Eller som de ikke vet hva er. Jeg irriterer meg stort over malawimix jeg også, men så kjøper jeg mest privat og der vet man hva det er før man kjøper det.

Når det gjelder innlevering av fisk så er vel dette både positivt og negativt. Hvis butikken kan noe om malawi og ikke tar inn hybrider av folk ser jeg ikke på dette som et problem. Hvis de derimot tar inn alt som kryper og går uansett om det er hybrider eller ikke så ser jeg problemet.

Linka
Det finnes jo en "hybrid light"- versjon også, nemlig når ciklider fra forskjellige steder i sjøen (lokasjon) formerer seg.
Det kan være små forskjeller utseendemessig, og vanligvis får man ikke opplyst om hvor cikliden du kjøper holder til naturlig.

Selv har jeg f.eks en Blå ahli-han, og i butikken går det ei stor og flott hue som jeg har veldig lysst å kjøpe. Problemet er at de i butikken ikke vet hva slags Blå ahli-hun de har (ekstra vanskelig å se forskjell på hunner også).
Jeg innbiller meg at det er "lettere" å kjøpe hybrider hos private enn i butikkene?

Ville ikke forventet å kjøpe en hybrid i en velrennomert dyrebutikk ihvertfall, da hadde jeg blitt sur.
Jeg kjøper ikke malawiciklider i butikk dersom de ikke vet hvilken loakasjon fiskene kommer fra.

Tar heller en lengre tur til en annen butikk hvor man kjenner lokasjonene.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap