Til dere som lager rekemiks...

...sjekk prisen på reker flere steder! Jeg må lage en ny porsjon rekemiks nå, og gikk på Meny for å handle i går. Rekene hadde en heller stiv pris, 139,- pr. kilo (reker i løsvekt), så jeg bestemte meg for å sjekke prisen på Rema i stedet. I dag stakk jeg innom der, og fikk sjokk da rekene der kostet kun 18,- pr. kilo. Det sier seg selv hvor jeg handlet reker. Når man handler 2 kg. reker, blir prisforskjellen på godt over 200! Så velg med omhu hvor dere handler!
Det måste väll ha varit färska räkor på Meny och frysta på Rema eller.

Om båda var var frysta räkor är det ju helt otroligt.
Att det kan vara så stor skillnad...Då finns det pengar att spara om man gör sin egen precis som du säger Inger Anne.Men det lönar sig nog att titta på alla råvarorna.

Passa på att håll ett extra öga öppna på när ni köper frysta Ryska räkor på Rimi har köpt Ryska räkor frysta där i 1 kg posar.Tror ganska bestämt att de har varit frysta och tinade och frysta igen.Ofta kan man se det på att det är "snö" i paketen då menar jag mycket"snö" (jag har ett förflutet i matindustrin så man blir lite yrkesskadad)

Tycker att räkmixen blev sämre när jag använde de ryska. mera kornig när man hackade räckorna i mixern.
Det var frosne reker i løsvekt begge steder. Jeg opplever god kvalitet på maten både hos Meny og Rema, så jeg holder meg stort sett til dem.

Å handle på Rimi unngår jeg definitivt. I den lokale Rimi-butikken har jeg sett så mye feil med ferskvarene (gått ut på dato, mugnet osv.), at jeg altså helst handler andre steder.
Da er det i alle fall noe som er billigere her oppe

Ferske STORE reker får du for under 100.- pr kg. De jeg kjøpte i dag skal derimot fortæres under konfirmasjon på Søndag.
Dere sier dere kjøper ferske/frosne reker, men går det ann å bruke reker i lake ? og kan noen gi meg en "oppskrift" så jeg kunne ha prøvd meg på dette selv ?
Det finnes massevis av innlegg med oppskrifter og linker til rekemix
Som for eksempel denne tråden. (jeg søkte på rekemix med "x")
Inaktiv bruker
rekemixs det må jeg lave til fiskene en gang =
Freddy Gillund-Paulsen
Dere sier dere kjøper ferske/frosne reker, men går det ann å bruke reker i lake ? og kan noen gi meg en "oppskrift" så jeg kunne ha prøvd meg på dette selv ?

lake annbefales ikke grunnet høyt saltinnhold.
Inaktiv bruker
jeg skal lag rekemixs mår jeg har det jeg trenger =
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap