Modifisering fluval 4

Når du skal skjære til en blåsvamp til å passe Fluval 4 plus, hvor stor i cm skal den være i lengde og bredde? Har ikke lyst å kutte feil. Blåsvamp er dyrt Den er 10 cm tykk.

Har lest artikkelen om det, men det stod ikke hvor stor den skulle være. Skjønte at den måtte være større en filterhuset slik at den skulle presses inni og sitte fast.

Noen som har målene på sin?


Ps: når du setter pumpen nedi, er det et lite uttak som stikker opp av vannet. Skal korken på denne tas av, eller skal den bare skrus litt åpen?
Dte er jo bare å måle? Når du skjærer til svamp er det bare en fordel om den er litt større (bredere) enn hylsa. så står den fast. Det kan også være en fordel med to deler, for så kan du bytte på "grundig" rengjøring mellom dem. Den svarte "korken" er luftinntaket. Vet ikke om det er regulerbart. Hvis det er det, tilpass etter ønske.

Stikk en målestokk inn i filteret og mål lengden til nederste kan på filteret. Legg til et par-tre cm så er du sikker.
Joda, kan jo ta det ut av akvariet og måle Hadde bare håpet at noen hadde målene så kunne jeg bare gått rett på skjæringen

Går for den lettvinte måten, hehe

Den svarte korken går an å ta av også, skjønte ikke helt ut av bruksanvisningen om det var det som skulle gjøres.
Hvis du tar av den svarte korken, og tuppen stikker over vannflata, vil luft suges inn og blandes med vannet. Er korken satt på så blir ikke luft blandet med vannet.

Må vel ikke bruke den luftdiffusoren om man ikke har et ekstra behov for oksygen i vannet. Jeg bruker ikke min, og korken sitter derfor på.

Jeg har fluval 3+, og der må korken helt av for at luft skal bli sugd ned. Aner ikke om det er noen innstilling på 4+, eller om det er "enten på, eller av - ingen mellomting".
Syns det ble veldig bråkete med korken av, så tror jeg beholder den på. Men er det da nødvendig å ha den ekstra blå delen og den grå delen på pumpen i hele tatt?
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S
Reklame for plussmedlemskap