Vokser andemat under vann?

Hei

Er akkurat ferdig med en liten vårrengjøring i det ene akvariet, og så at en del andemat har surret seg inn i javamosen. Vil den klare å vokse her (ca 20cm under overflaten? Håper inderlig ikke den vil vokse og ødelegge javamosen, slik som den gjør i overflaten..
Den vil ikke klare seg lenge under vann, de som ikke flyter opp råtner og dør.

Takk! det var veldig godt å høre.
jeg HATER andemat. Rensket hele akvariet for de i går, men tror du ikke det har poppet opp 30-40 nye som sirkler rundt i overflatestrømmen.

Fant også ut at under alle hulrommene på undersiden av roten min er det små luftbobler overbefolket av andemat. Vil disse også råtne bort etterhvert som all oksygenen i luftbobene er oppbrukt? Er sikkert 50 andemat i hvert hulrom, og jeg er lite lysten på å la de spre seg rundt i karret igjen..
Min ærfaring er faktisk at andemat klarer seg en stund under vann. Men om de formerer seg, det kan jeg ikke svare på...
De som er i luftlommene bør du fjerne.
De har en tendens til å komme til overflaten , og som du vet er det nok med en liten avlegger for å få mange.

De du fant i dag, er nok slike som ble med mosen ned, og som nå har løsnet fra bunnen og flytter opp.

Løsninger er nok å plukke alle du ser hver dag i en periode.

Men jeg er enig med deg, andemat er noe herk.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap