Keiko's vannverden (side 2)

Takk for det, han synes han er flott selv også Jeg håper også det dukker opp store frontosa etter hvert, men satser på å sette opp 530 literen først.. Trenger ikke stresse fiskene mer enn nødvendig
Kanskje jeg skal skrive litt mer også.... Det er litt stille nå for dagen, skjer lite. Jeg venter på akvariet mitt, men siden det er bestillingsvare tar det tid. Ventetiden er kjedelig, men jeg gleder meg. Jeg har nå kjøpt isopor til å legge i bunn, og jeg har kjøpt blåsesand. Pumpe, varmekolbe og varmekabler er på vei. Jeg synes det er litt greit å ikke få den totale summen med en gang, derfor har jeg begynt shoppingen allerede nå. Akvariet med bord og lys blir vel kostende nok frykter jeg :s

I dag har jeg forresten vært på cupkamp, KBK-RBK. Overraskende nok vant KBK etter straffekonkurranse, og Rosenborg ble kastet ut at cupen på lik linje med Lillestrøm. Ulempen med at kampen endte i ekstraomganger og straffekonk. var at jeg ble ganske bra solbrent. Jeg smurte meg med solkrem før jeg dro, men det var ikke beregnet til å sitte i solsteken fra kl.12-17. Jeg er glad for at det er fridag i morgen
Hei! Glemte at jeg hadde lovet å legge ut denne linken til deg. Et stykke ned på siden finner du Marge.

Hadde jeg vært slem så skulle jeg mobbet deg for at jeg får karet mitt innredet før deg, men siden jeg er så snill så skal jeg heller krysse fingre for at du får det så fort som mulig

Kan forresten ikke starte med kryssingen før i morgen siden jeg driver å innreder karet mitt i dag ;D
Ååå fy søren, for et beist. Kanskje denne linken hindrer folk til å stappe disse i en 40 liter. Personlig synes jeg den er penere når den er mindre, men Marge var innmari kul

Ser ikke bort fra at du også får innkjørt akvariet ditt før jeg i det hele tatt får mitt i hus. Foreløpig har jeg kun fått i hus isopor, varmekabler, sand og filter. Venter på varmekolbe og filtermateriale, og selvfølgelig akvariet. Har ikke helt bestemt meg for hva slags filtermateriale jeg skal gå for enda, men det ser ut som jeg har god tid til å bestemme meg.

Hadde i grunn tenkt meg en vanlig kjedelig bildebakgrunn, noe lignende som Ciklide har, men nå tror jeg at jeg skal prøve Tante Astrid sin idé
Blir spennende å se hvordan ditt kar blir seende ut. Du må love å legge ut bilder når du setter i gang.
Bilder blir det nok, men langt i fra så mange som du legger ut. Jeg skal ned med det gamle og opp med det nye på kortest mulig tid. Men tid til et par bilder underveis blir det
Hvordan går det med prosessen med å få det nye karet i hus? Har du fått noen nærmere beskjed om når du får det?

Clotilde ser forresten ut til å ha slått seg til ro nå og begynner å få nydelige farger. Kulemage har hun også fått så jeg håper hun legger på seg på resten av kroppen også etterhvert. Det kommer bilder i tråden min når jeg bare får overskudd igjen
God kveld Astrid. Jeg vet ikke noe om akvariet, har ikke hørt noe fra noen. Når akvariet ble bestilt var selvfølgelig han som har med dette å gjøre på ferie.. Typisk Keiko-uflaks Jeg synes å ha fått med meg at han er tilbake på kontoret, og da har forhåpentligvis bestillingen gått et steg videre. Har ventet lenge på dette nå, kanskje jeg får flyttet før akvariet er halvveis ferdig. Du har sikkert fått neste akvariet i hus og har trolig fått innkjørt filteret også før jeg får mitt..

Godt å høre at Clotilde har fått litt mer kjøtt på kroppen. Hvordan går det med Clotilde og Leopold sammen? De siste dagene har Stjernedanioen fått Cyclops som du anbefalte, og det var tydeligvis veldig godt. Håper de også legger på seg etter hvert.
Joda, han flørtet sekundet etter at hun kom i karet og svømte bokstavelig talt i ring rundt henne. Nå jager han henne når han ser henne, antagelig for å tvinge henne til samvær, men hun stikker seg bort i alle plantene og karet er stort så hun lider tydeligvis ingen nød. Begge kommer opp og spiser Bettakulene fra fingrene mine om morgenen

Godt å høre at stjernedanioene endelig får mat de greier å spise. Mine har lekt i hele dag så i morgen har jeg tenkt å flytte over mosen til 30 literen og se om jeg får opp noe yngel. Får jo forhåpentligvis ny mose på mandag så da får jeg erstattet den. "Stekt" bananskall til infusorie-dyrking har jeg også gjort så alt er i grunnen klart for yngel.

Kjipt at det tar så lang tid med det karet ditt, men du er vel tålmodig av deg du også ;D
Nå er sjefen så lei av masingen min om Effectline akvariet at hun har etterlyst det.. hehe... Jeg håper det nærmer seg Kristiansund city, men regner med at jeg vet noe mer over helgen.

Jeg har nå bestemt meg for å kvitte meg med en del malawi, jeg har altfor mye yngel. Jeg skal gi vekk en del av de til ei som er interessert, men det blir ikke før det nye kommer i hus. Unødvendig å romstere nedi der etter fisker som er nærmest umulig å få tak i. Da får vi heller vente til det gjøres. Jeg tenkte også å selge pulpicanen min som er enslig, bedre at han finner slektninger hos noen andre. Jeg vurderer også sterkt å anskaffe meg en make til Keiko ettersom han er ensom. Jeg har som tidligere nevnt 3 frontosaer til, men de er fortsatt små og bryr seg fint lite om Keiko. En tur til Nols ciklidhobby hadde virkelig gjort seg.

Hvis planene går som det skal, har jeg etter oppryddingen i akvariet kun "hongi", rød zebra og frontosa.
Yes, yes, yes..! Da ser det ut som akvariet nærmer seg enda mer.. Sjefen fikk svar angående akvariet mitt. Der står det at akvariet blir bestilt og sannsynligvis levert uke 34 til lager (dvs neste uke). Hvis dette stemmer og alt går etter planen, skal akvariet komme til Kr.sund i uke 35. Håper virkelig dette stemmer, gleder meg ekstremt mye
Det var gode nyheter! Gratulerer! Blir spennende å se hvordan du har tenkt å innrede. Har du noen planer allerede mht bakgrunn osv. Du må ihvertfall fikse bilder underveis.

Du skal se at du får fisk i karet ditt før det neste mitt er å oppe og går ;D
Ja, det var virkelig gode nyheter. Håper bare det kommer nå da, og at det kommer slik jeg har bestilt det Jeg tenkte jeg skulle stjele din idé angående bakgrunn, men har til nå ikke gjort noe med (har hatt god tid vet du). Jeg får ta meg en tur på Lystrup i løpet av neste uke å kjøpe utstyr. Bilder blir det nok også, men kun mobilbilder, har ikke bedre kamera. Mobilen er ganske bra da, så vi får ta det man har
Vet at Keiko gleder seg til nytt hjem, fant ut i dag at han var bortimot 30cm. Stor kar trenger stor plass Må vel også gå til innkjøp av flere steiner, men tenker å prøve de jeg har først for å se hvor mye jeg trenger. Dette blir spennende, føler plutselig at jeg har mye å tenke på.. hehe.. Kanskje det blir en tur til Sverige på høsten for å kjøpe dame til Keiko
Vi får se hvem som først får fisk i akvariet, du eller jeg
Keiko har fått seg tre nye samboere i kveld. Dette kjøpet var absolutt ikke planlagt, men en kunde skulle selge unna malawiene sine. De skulle egentlig selges i går kveld, men kjøper dukket ikke opp. Dermed ble jeg den som "måtte" redde fiskene, og til en meget bra pris for meg. De tre nye er et par av hinderi og en leopardpleco. Leopardplecoen er vant til å gå med malawi, så det regner jeg med skal gå greit.
Jeg har nå akkurat sluppet de ut etter akklimatiseringen, og hinderi hannen har allerede vist seg fram for de andre. De lå veldig lenge i posen, så de viser seg ikke fra sin sterkeste side, men det håper jeg kommer i løpet av kort tid. I kveld skal de uansett få slappe av, lyset er slått av, kun et "nattlys" står på.
Gratulerer med to meget pene fisk!
Likte faktisk den hinderien veldig godt. Ihvertfall bildet i basen
Takker for det.. Hinderi hannen jeg har er faktisk penere enn de i basen.. hehe.. Hunnen tror jeg også kommer til å bli pen når hun får sine farger tilbake. Leopardplecoen gikk raskt i arbeid og satte i gang på steinene jeg har i akvariet. Skal prøve ta noen bilder av skjønnhetene i morgen
Da har jeg fått i hus Sunriseren som jeg skal koble til armaturen på nyakvariet. Gleder meg enormt til akvariet kommer hjem nå, sommerfugler i magen ;D Denne uken skal jeg prøve å få kontakt med kunstneren i meg, og fikse bakgrunn til akvariet.
Det er to ting som mangler her i huset nå, bortsett fra bakgrunnen, det er korallgrusen jeg skal ha, og selve akvariet. Har prøvd å bestilt finkornet korallgrus i flere uker nå, men de har dentydeligvis ikke hos Imazo.. Dermed må jeg prøve å få tak i den en annen plass.. Hmmm..
For to dager siden døde forresten Pulpicanen jeg hadde. Tenkte jeg skulle selge den når jeg fikk nyakvariet, men så langt kom jeg altså ikke. Regner med at den døde av alderdom siden den har "bodd" hos noen andre før jeg fikk den. Det er det første dødsfallet jeg har hatt i år, bortsett fra Oliver, så jeg ser ikke noe dramatisk i det selv om det er litt trist.
Hopp og sprett. Hurra, hurra, hurra.. Yes, yes, yes.. Akvariet er ENDELIG i hus Når jeg kom på jobb i dag, gikk jeg med en gang for å sjekke mottaket. Hadde på følelsen av at noe spennende kom til å skje i dag, og jaggu meg fikk jeg rett. Der stod det, rett foran meg, min vidunderlige, våte drøm :P 530liter innpakket i isopor og papp, lovely..

Har nå begynt å montere bordet som skal bli ferdig i løpet av kvelden. Akvariet blir nok ikke satt opp og fylt med vann før på torsdag siden jeg skal jobbe fulldag i morgen. Men, fy søren, for en lettelse og glede det er å ha akvariet i hus.
GRATULERER med store bokstaver! Dette var morro. Da blir det nytt hjem og kanskje ei dame til Keiko snart også
Jepp, dette er veldig gøy. Nå må jeg fram med det kunstneriske i meg og male bakgrunn i morgen, hihi, det kan bli moro gitt.. Dame til Keiko blir det så snart akvariet er stabilt. Regner med litt pes i starten, men siden jeg bruker guffe fra Fluval 404 og setter inn en innkjørt Fluval 4plus, håper jeg det går bra. Får holde et ekstra øye med vannverdiene..
Det eneste jeg savner nå er 20 kg med korallsand, men den kommer i løpet av et par dager, forhåpentligvis i morgen eller torsdag
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap