Noe godt i sommervarmen....?

Endelig en ernæringsriktig iskrem.
Perfekt for oss akvarieintriserte...!?
...og slik ser ingrediensen ut - en blekksprut altså
Ingen skriver om smaken... Hvordan er den? Fishy...?
Står i teksten at den smaken er fjernet og at det ikke smaker av fisk.

It is deodorised meaning that there is no ‘fishy’ flavour.

Vil vel tro at iskrem med fiskesmak ikke vil blitt noen stor suksess.
tja er ikke så sikker på om den ikke smaker fisk jeg, prøvde meg på laksepølsene og dem skulle ikke smake fisk men det gjorde dem.
Laksepølser er neppe laget fordi noen mente markedet hadde behov for det. Kun en ny måte å bli kvitt avfall på....
Kampfisken
Laksepølser er neppe laget fordi noen mente markedet hadde behov for det. Kun en ny måte å bli kvitt avfall på....

hehe sant det, men det jeg var ute etter var at dem reklamerer for pølser laget av fisk , som smaker som pølser.
Og er det virklig noen som har brukt for is laget av fisk?
Skremmende å se hvilke problemer havbruks og kystnæringa kommer til å skape i de årene som kommer. Laksepølser og fiskeis er bare begynnelsen. Utarmingen av havet er jo allerede merkbart over nesten hele kloden. Allikevell jakter næringa videre på bruksområder for den biomassen vi er så avhengig av i fremtiden. Med den overprodusjon vi allerede har på landjorda, burde slikt som lakseoppdrett vært unødvendig. For lakseoppdrett er en av de virkelig store stygge ulvene. For laksen finner ikke maten sin selv.
Inaktiv bruker
det jeg liker å gjøre om sommeren er å bade i et venn i flere timer =

jordbær milksjeik med jorbær og vanilje smak nam det egner seg for varme akvarister =
Noen som har prøvd å hurtighakke frossen banan? Det blir naturlig softis uten å måtte tilsette søtningsmidler... Sper man det med melk under siste omgangen i hurtighakkeren, så får man deilig bananmilkshake
Inaktiv bruker
ååå det høres got ut =
Inaktiv bruker
saftis er åså bra på varme sommerdager =
Har lest at man kan enkelt lage yoghurtis ved å stikke en ispinne kjøpt på hobbybutikk ned i et lite beger med valgfri yohurt, også bare sette den i fryseren til den er frossen, så kan man bare nyte den Har tenkt til å prøve det selv.

Fant det her http://www.popit.no/Smilefjes/Smagodt/Hjemmelaget-is.aspx

Smoothie http://www.popit.no/Smilefjes/Smagodt/Fol-deg-smooth.aspx
Inaktiv bruker
nam det hjøres got ut =
Kampfisken

Skal jo være sunnere da :-P Så de i stad da jeg skulle handle inn litt mat til jobben i natt. Endte med Gilde grillpølser i stedet.
Inaktiv bruker
sløsj er got i varmen men ikke drik opp alt på få minuter for da fryser gjernen noe veldig =
Iskaffe er også veldig godt!

Lag litt espressokaffe, eller annen sterk kaffe i bunnen av et stort krus, og rør ut en teskje brunt sukker i den varme kaffen.

Deretter tar man oppi såpass mange isbiter at kaffen blir helt kald, og så fyller man opp med ca 50%melk. Kan gjerne ha oppi en skje med fløteis på toppen...
Inaktiv bruker
iskal brus er got på varme dager =
her på Bryne er det ikkje så ofte det er fint ver.
når det er fint vær lagere eg meg ein smootye med bringebær og banan
Tilfeldig bekjentskap
© Harald Krystad
Reklame for plussmedlemskap