Skjørtetetra

har ett 240 liter med 3 gullguramier og 2 maller pluss 20 skjørtetetra ,lurer på og skaffe flere ,er fasinert av fisker som stimer ,men hvor mange er nok ,vil jo ikke ha de svømmende i kø heller

olsen
Lurer på hvor gamle skjørtetetraene dine er? Disse blir nemlig ganske store så det er faktisk mulig de 20 du har holder.

Dessverre så vil de som voksne stime mindre og holde seg til sine små revir rundt om i karet. Mine seks stimet bare på kvelden og var ellers spredt rundt i karet. Har bare fire igjen nå og kommer ikke til å skaffe meg flere siden jeg syns det blir for trangt å holde en skikkelig stim av disse i min lille 180 liter.
de største er ca 5 cm ,de er nesten ett år kjøpte 10 stykker til nå i vinter ,det er helt tydelig forskjell i størelsen på de ,men det ser ut som de holder seg sammen i en stim ,kan det ha noe og si på vanngjenomstrømmingen ,bedre med lite eller mye ?
olsen
Mine er 3 år nå og den største hunnen er rundt 6 cm så dine er nok fullvoksne. Mine ser ikke ut til å like for mye sirkulasjon. Da plasserer de seg i le bak røttene eller planter.

Mulig dine faktisk stimer bedre siden de er flere i antall og at du ikke får oppleve den revirholdningen som mine har hatt. Jeg har som sagt ikke erfaring med større stim enn seks. I så fall så kan du vel ha så mange som filteret ditt, guramiene og du er komfortabel med

Dette er forresten utrolig fine fisk og finner på en del merkelige ting. Hannene blir både elegante og vakre med alderen når de utvikler de lange, flytende finnene sine. Får jeg et større kar en gang så skal jeg definitivt holde disse igjen.
Inaktiv bruker
diamantetra er en fasinerenes fisk som går i stim =
og pansermaller holer seg i en lit stor grupe på bunen av akvariumet =
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap