Kampfisk yngel

Når er kampfisk yngel leveringsklare??
Mulig du finner svar på det her.

Personlig så ville jeg ihvertfall ikke kjøpt kampfisk før det var mulig å kjønnsbestemme den.
Tanja81
Når er kampfisk yngel leveringsklare??


de vokser fort og når de er ca 2 mnd er det mulig å skille kjønn på krabatene. linken ovenfor er vel verdt å lese. du kan også ta en kikk på denne i samme slengen: kampfisk.com
det er best 2-3 mnd

2mnd gamle ser man at fargene og finnene er kommet så vidt

3mnd gamle ser man forskjell men gjerne litt før også for i denne perioden er de kamplystne
Takk
For svar.. kanskje noen kan svare på det ang slør på kampfisk han yngel også?
Inaktiv bruker
Eg har hørt at vist kampfisken legger egg i tem. over 25 el noko, så blir det bare hanner, og under blir det bare hunner. Stemmer det? =)
Odd Arne Hella
Eg har hørt at vist kampfisken legger egg i tem. over 25 el noko, så blir det bare hanner, og under blir det bare hunner. Stemmer det? =)
Har jeg aldri hørt om før. Sjekk [URL=http://home.c2i.net/svein_antonsen/html/oppdrett.htm#]denne siden[/URL] for kunnskap.
Litt gammel tråd, men mener å ha lest at ved 2 måneders alder har hannene begynt å utvikle slør. De er ikke ferdig utvokst da, så det kan være vanskelig å se forskjell. Etter det jeg har lest har de fleste hanner litt lengre slør enn hunner da.

Odd Arne Hella:
Det blir nok en god mix uansett temperatur, ellers hadde det vært manko på hunner:P Men det som kan spille en rolle, hva vet jeg, er at hunnene overlever lavere temperatur, og hannene dør om den er under 25, men dette er bare noe hodet mitt kokte i hop just nu:p
3-4 måneder er ganske vanlig utifra det jeg har sett på Aquabid og i et australsk forum for bettaoppdrettere. Og utifra bildene ser de fullt utviklede ut også.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap