- Hjem
- Forum
- Labyrintfisk
- Kampfisk yngel
Kampfisk yngel
Postet 05.06.08 kl 11:50
Mulig du finner svar på det her.
Personlig så ville jeg ihvertfall ikke kjøpt kampfisk før det var mulig å kjønnsbestemme den.
Personlig så ville jeg ihvertfall ikke kjøpt kampfisk før det var mulig å kjønnsbestemme den.
Postet 06.06.08 kl 11:36
Tanja81Når er kampfisk yngel leveringsklare??
de vokser fort og når de er ca 2 mnd er det mulig å skille kjønn på krabatene. linken ovenfor er vel verdt å lese. du kan også ta en kikk på denne i samme slengen: kampfisk.com
Postet 07.06.08 kl 10:34
Postet 13.08.08 kl 16:46
Postet 16.08.08 kl 19:23
Inaktiv bruker
Eg har hørt at vist kampfisken legger egg i tem. over 25 el noko, så blir det bare hanner, og under blir det bare hunner. Stemmer det? =)
Postet 26.09.08 kl 10:19
Har jeg aldri hørt om før. Sjekk [URL=http://home.c2i.net/svein_antonsen/html/oppdrett.htm#]denne siden[/URL] for kunnskap.Odd Arne HellaEg har hørt at vist kampfisken legger egg i tem. over 25 el noko, så blir det bare hanner, og under blir det bare hunner. Stemmer det? =)
Postet 26.09.08 kl 10:56
Litt gammel tråd, men mener å ha lest at ved 2 måneders alder har hannene begynt å utvikle slør. De er ikke ferdig utvokst da, så det kan være vanskelig å se forskjell. Etter det jeg har lest har de fleste hanner litt lengre slør enn hunner da.
Odd Arne Hella:
Det blir nok en god mix uansett temperatur, ellers hadde det vært manko på hunner:P Men det som kan spille en rolle, hva vet jeg, er at hunnene overlever lavere temperatur, og hannene dør om den er under 25, men dette er bare noe hodet mitt kokte i hop just nu:p
Odd Arne Hella:
Det blir nok en god mix uansett temperatur, ellers hadde det vært manko på hunner:P Men det som kan spille en rolle, hva vet jeg, er at hunnene overlever lavere temperatur, og hannene dør om den er under 25, men dette er bare noe hodet mitt kokte i hop just nu:p
Postet 14.10.08 kl 15:36
Endret: 14.10.08 kl 15:39
Postet 14.10.08 kl 15:58