- Hjem
- Forum
- Malawi / Tanganyika / Victoria
- Ublidt møte med metriaclima livingstonii
Ublidt møte med metriaclima livingstonii
I går skulle jeg gjøre noen endringer i malawiakvariet mitt, flytte på noen stener og slik. Blir jo aldri fornøyd.
Plutselig gjorde det vondt i underarmen og jeg fikk se at en Metriaclima livingstonii nærmest "bet" seg fast i armen min. Jeg skvatt til, men måtte jo le av den lille fisken som gikk til "angrep." Barna mine holdt på å le seg skakke når de fikk se fisken som gjøv løs på armen min.
Det er skummelt å være akvarist. ;o)
Her ser dere resultatet og synderen.
Plutselig gjorde det vondt i underarmen og jeg fikk se at en Metriaclima livingstonii nærmest "bet" seg fast i armen min. Jeg skvatt til, men måtte jo le av den lille fisken som gikk til "angrep." Barna mine holdt på å le seg skakke når de fikk se fisken som gjøv løs på armen min.
Det er skummelt å være akvarist. ;o)
Her ser dere resultatet og synderen.
Postet 06.06.08 kl 11:01
Postet 06.06.08 kl 12:32
Postet 06.06.08 kl 12:51
Postet 06.06.08 kl 13:13
G&Tjoda, er blitt angrepet av sajica-pappa med barn, da jeg skulle rydde nede i karet. Det gjorde ikke så vondt, men jeg skvatt jo, så resultatet hører med til tråden [I]1001 måter å søle vann på[/I]....
Hehe, må si at jeg også skvatt bra. Ungene syntes selvfølgelig dette var kjempefestlig og glemte hele Barne-TV.
Det var en liten rød flekk på armen min den absolutt skulle ha tak i, ga seg ikke. Det begynte faktisk å gjøre vondt etterhvert da den beit seg fast på nøyaktig samme sted hver gang jeg tok armen ned i akvariet.
Metriaclima Livingstonii er det nærmeste du kommer en sneglehusleker i Malawisjøen. Dvs. den leker ikke i sneglehus, men benytter tomme sneglehus som beskyttelse.
Jeg har tidligere fått samme behandling av Lamprologus ocellatus fra Tanganiykasjøen, en liten sneglehusleker med utrolig personlighet.
Postet 06.06.08 kl 13:29
...Ikke bitt så det gjør vondt, men Oscarene her er ikke redd for stort........Med mindre det kommer luft i pumpen, da er de alle sammen et helt annet sted...
...Jeg foret med røde mygglarver, og bevisst som jeg er bruker jeg gummihansker når jeg drive med dét, også "skulle jeg bare" nedi karet...Med gummihansker...Det endte med at gummihansken kom opp igjen med masse små hull der man kunne skimte en våt hånd...Er det i karet, og ikke så himla skummelt, så må det smakes på...I hvertfall en fem-seks ganger...
...Jeg foret med røde mygglarver, og bevisst som jeg er bruker jeg gummihansker når jeg drive med dét, også "skulle jeg bare" nedi karet...Med gummihansker...Det endte med at gummihansken kom opp igjen med masse små hull der man kunne skimte en våt hånd...Er det i karet, og ikke så himla skummelt, så må det smakes på...I hvertfall en fem-seks ganger...
Postet 06.06.08 kl 15:45
Postet 07.06.08 kl 20:13
Postet 10.06.08 kl 11:48
richard82Noen av mine malawi pleier å gå etter føflekker på armene mine når jeg roter i karet, tror sikkert det er alger;)
Det var en liten rød prikk på armen min, en liten blodutredelse eller noe som fisken absolutt skulle ta. Nå peiler den seg inn på denne hver gang jeg "roter" oppi karret. Begynner å bli ganske sårt etterhvert. hehe
Postet 10.06.08 kl 12:30