Skummel fisk. hva er det?

Da jeg var innom dyrebutikken i dag for å skaffe guppier så jeg en skikkelig skummel fisk, og da mener jeg skummel. Jeg ble seriøst redd, men kunne tenke meg å lese litt om fisken. Jeg har ikke bilde og husker ikke navnet så jeg får prøve å beskrive den. Kroppen var rund fremme også ble den liksom tynnere og tynnere utover halen. Nesten litt som et rompetroll. Den bølget seg frem og jeg tror ikke den hadde mye ekstra finner. Øynene var litt store og hadde splittede pupiller. Den hadde også to "antenner" som ikke var noe særlig lange. Den var sølvgrå i fargen og de to som var i tanken på dyrebutikken var ca. 15-18 centimeter lange.
Nei, ligner ikke på noen av dem. Denne minnet mer om en ål, men var ikke en ål. Ser ut som noe man har mareritt om xD
...Høres nesten ut som en "Gulper Eel" eller noe slikt...Saltvann...? Noen som har et dypvannsakvarium...?
Neeei.... Den hadde vel et "vanlig" fiskehode, og kroppen minnet om et rometroll siden den hadde "tynn hale" med finne oppe og nede.
Jeg tror jeg husker at det var en O i det latinske navnet, men tviler det hjelper mye... Kan prøve å tegne den slik jeg husker den.
Her har jeg forsøkt å tegne den. Drit i hvordan munnen ser ut (kulepenner har ikke viskelær). Den var en smule tykkere enn tegningen viser, og ikke fullt så lang. Og den var mer creepy og så litt "dinosaur" ut.
Nei. Den hadde svære øyne og større halefinne, men kroppen var noenlunde lik. Og de antennene var litt tykke.
Nei. Øynene var det som trakk mest oppmerksomhet. Pupillene var splitter, og øynene var utrolig skumle. Jeg er nesten 99,9% sikker på at det ikke var en ål. I tillegg så satt "antennene" på pannen og ikke nesen.
Oh oh jeg vet hvilken fisk du mener men jeg finner den ikke. Sett den før på tv.
Virkelig? Kanskje du kan gi en bedre beskrivelse til de som prøver å hjelpe? Hukommelsen min er ikke verdt en fis.
Var tegningen din som satte meg på sporet, men jeg finner den ikke og husker såklart ikke navnet. Men den er utrolig kul, synd man ikke kan søke utfra bilder på google.
Jeg ble vettaskremt av den, men har det med å synes skumle fisker er kule. x) Er enig med deg på det med google...
Et søk på saltvannsfisk av arten Ecsenius resulterte i disse bildene. Ligner noen av de kanskje?
Vanskelig å se på de små bildene, du :/ Kanskje den nest siste kan være noe.
Galemor
Var tegningen din som satte meg på sporet, men jeg finner den ikke og husker såklart ikke navnet. Men den er utrolig kul, synd man ikke kan søke utfra bilder på google.

Hvis du bruker startsiden.no kan du legge inn bildesøk nederst til venstre.
Sikker på at de to trådene ikke satt på kjeven til fisken, at munnen lissom gikk helt opp til nesa. Tenkte på yngel fra amazonasfisk. Arrowa??
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA
Reklame for plussmedlemskap