Forbedrig av siden (side 2)

Jeg tror den bare søker i forumet, ja, og ikke artikler og kunnskapsbasene.
Jeg savner også en søkefunksjon for å finne ut hvor mange andre akvarie-elskere det er i området her.

Kawamo
Jeg savner også en søkefunksjon for å finne ut hvor mange andre akvarie-elskere det er i området her.


Hva med å lage en off-topic tråd om det? "Søker akvarieinteresserte i x-området"? Da vil jo de som er aktive i nevnte område, ta kontakt - om de er interessert?
Fiskens anatomi
Jeg savner tegning (-er) over fiskenes anatomi, på norsk.
Har ikke lært meg hva de forskjellige finnene heter, og diverse andre "punkter" på fiskene.
Kanskje noen kan lage en artikkel som tar for seg dette temaet?
Forskjellige arter har litt ulik oppbygging så derfor tenkte jeg at flere eksempler kan legges inn i artikkelen. F. eks scalare, åler, ciklider osv.
Gjerne bilde eller tegning av indre organer også.
Kun et forslag...
Inaktiv bruker
Jeg synes det kunne vært laget en artikkel som tar for seg de vanligste nybegynnerspørsmålene, feks: "Hjelp, er guppien min gravid?" og "Hjelp, gullfisken min flyter bare rundt i bollen og gisper luft!". Denne kunne klistres på forsiden. Mange av spørsmålene som har blitt tatt opp tusen ganger i tusen forskjellige tråder er slike spørsmål. Nybegynnere på forumet er nok ikke like oppdatert på hvor mange ganger tidligere spørsmålet har blitt postet, eller hvordan forumet fungerer.

Shiramor
Jeg savner tegning (-er) over fiskenes anatomi, på norsk. Har ikke lært meg hva de forskjellige finnene heter, og diverse andre "punkter" på fiskene. Kanskje noen kan lage en artikkel som tar for seg dette temaet? Forskjellige arter har litt ulik oppbygging så derfor tenkte jeg at flere eksempler kan legges inn i artikkelen. F. eks scalare, åler, ciklider osv. Gjerne bilde eller tegning av indre organer også. Kun et forslag...



Kjempe idè!! Denne artikkelen vil jeg også lese!!
jeg savner å kunne søke opp folk utfra bosted. Selvsagt ikke noe som burde være obligatorisk for noen å oppgi, men et særdeles godt redskap for å få hobbyen opp og fram.
Håper enhver tanke om å slette gamle tråder legges absolutt helt død, som ferskinger lurer vi bare på det mange har lurt på før, og man kan ikke forvente at alle de som hjelper oss her inne kaster seg over nybegynneres famlende henvendelser om akkurat det samme for 100. gang akkurat da noe skummelt oppstår. Og selv om våre utfordringer ikke er spesielt originale, er oppsett og fiskebestand så forskjellig for de fleste at det er godt å kunne lese flere tråder.

Dessuten, finner vi noe vi ikke kan nok til å forstå men skjønner er viktig eller ikke har tid til akkurat nå lager vi lenker i personlig tråd, så blir det ikke borte. Ufattelig mye kunnskap, inspirasjon og morsomme ideer ligger i gamle tråder, så takk takk takk!

Når det gjelder plassering av medlemmene i kart, er det ingen dårlig ide, det blir bare fort som med alle databaser, fint så lenge det blir valgfritt og vedlikeholdt. De fleste baser har kort holdbarhet...
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap