L-144

Hei

Eg har 15 stk L-144 i akvariumet mitt.
Dei slepper ut bobler også ser det ut som dei svømmer opp for å ta boblene
kva er det dei gjer ?
hei da burde du kanskje måle nitritten
Jeg tror det er for lite oksygen i vannet.
Da vil de svømme opp for å ta inn oksygen noe som du kansje burde gjøre noe med.

er det nok Sirkulasjon i vannet?

Thorbjørn
Å snappe luft fra overflaten er noe mange L-maller og C-maller kan. De har evnen til å ta opp oksygen fra magen eller tarmene, i tillegg til gjennom gjellene. Jeg må innrømme at jeg aldri har sett mine L-144 gjøre det, men de er da også litt sjenerte.

Større L-maller, som pleco og gibbiceps, derimot, gjør det hele tiden. Flode, plecoen min, har jeg hørt smelle i lokket på akvariet ved et tilfelle (og han er 20 cm. Takk og pris for stort akvarium med tungt lokk).

For sikkerhets skyld ville jeg ha testet om det er nitritt i karet ditt. Corydorasene mine bruker å bli mye mer aktiv i denne luftsnappingen når filteret er tett (dvs. at filtreringen er for dårlig). Jeg kan tenke meg at det vil være slik for L-maller også, selv om jeg ikke har observert det hos mine selv.
Thobbus
Jeg tror det er for lite oksygen i vannet. Da vil de svømme opp for å ta inn oksygen noe som du kansje burde gjøre noe med. er det nok Sirkulasjon i vannet? Thorbjørn

Det er rett det som du sier. Eg hadde ikkje oksygen i vannet. eg satte i en luftpumpe og eg har aldrig sett at dei har gjort det igjen. Nitriten er også sjekk og det hadde ingen ting med den å gjøre.
Det var godt du fant utav det
Lykke til videre med dine L-144

Thorbjørn
Takk for det men eg har solgt alle mine L-144 for eg reiste på ferie i 3 uker og da var eg ikkje sikker på om morfar klarte passe på dei så eg fant ut at det var like geit å selle dei
Tilfeldig bekjentskap
© Atle Rønning
Reklame for plussmedlemskap