Mange bøtter vann.. (side 10)

mona o
[QUOTE=Sanne]sjekk de snurrete følerne og det furtne oppsynet der da :p


Fôrer du sneglene dine med sitron? Så ut som den snegla hadde spist no' skikkelig surt!

nei, den hadde faktisk ikke fått no mat siden dagen før, kanskje det var derfor den furtet :p det har forøvrig ikke fått annet ferskfor enn kinakål og agurk.. kanskje den syns det var på tide med litt grønt igjen :p
*ler* skal du selge dem så bør du nok knipse deres mer sjarmerende sider
joda, skal det :p nå er de alle forvist til rekekaret da jeg fant jeger snegler på maxizoo under akvariemøtet.. blir vel til at jeg må kjøpe ny ladning sandsnegler om en stund, men håper jeg blir kvitt pestsneglene...skal se om jeg får gitt bort nesten alle eplisene eller no.
følte meg litt slem da jeg så den ene jeg fjerna holdt på å legge egg =/ hadde bare kommet ut ett eller to, så håper det går bra..bedre enn at de blir spist levende ihvertfall. dyre snegler da, fullpris 39/stk, men fikk jo litt rabatter :p tok en drøss med bilder tidligere idag, men er altfor trøtt til å bearbeide dem nå. så det får bli imorra
tja, da var den lilla snegla oppe av vannet i rekekaret og sonderer terrenget der og. så kanskje jeg får minimais til frokost imorra :p
niks, ingen minimais. syntes vel ikke det nye hjemmet var no tess, fler av sneglene har lukket seg inne og furter. men hvis de hadde visst hva alternativet var, å luske rundt blant jegersnegler, tror jeg de hadde vært mer blide :p
næmmen. trodde reka frankine hadde kapitulert under gjødslinga da jeg ikke har sett ho på ukesvis. men der var'a gitt. stor, oransj med masse egg hu ikke får gjort no med da hun er en enslig peppermø. bildene ble desverre dårlige - funderer å skifte ut blåsvampen i powerheaden og ta på finfilter tor å fange partikler i vannet.

har og meget lyst til å sette inn en innvendig bakgrunn, men da må jeg jo tømme karet, for flere dager.. da må jeg til innkjøp av balje til å ha fisk, planter og filter oppi.. det blir vel litt mye stress tenker jeg... men den bakgrunnen jeg har nå er helt grusom.

om litt får jeg besøk av en kanin som skal være her 3 uker da eierne drar til usa på ferie. har allerede avtalt med at de skal få med seg en kameralinse hjem til meg =D så kom jeg til å tenke på, kanskje de har no interessante akvarieting der borte, som vi ikke har her? har og en venn der bort jeg importerer saker via, så det er jo ikke noe vennene må stappe kofferten sin full av akkurat nå, men har rett og slett ikke tenkt tanken før....
da var dyret her en 8 måneder løvehode-hann

[External Image]

heldigvis ikke totalt vettaskremt selv om den skalv godt oppi transportburet. men nå er den i sitt eget bur med alle sine vante ting, dog nye opplevelser. småsøsknene mine har fått streng beskjed om at det ikke blir noen hilsing på kanin ikveld, men utpå dagen imorgen. mine 4-årige lillesøster er forøvrig en dyrevenn av dimensjoner og maser stadig på både katt, hund og gudene vet hva. men mor sier nei :p hun er og meget opptatt av eplesneglene mine :p
Nusselig lite vesen Har aldri hatt kanin selv, men har passet noen. De er virkelig mye mer våkne og utforskende enn det man får inntrykk av når de står slik i bur. Lykke til med besøket!
Åå, så heldig Kaniner er jo flotte dyr. Hva skal han hete? Husk at de ikke skal i akvariet da :P

Morsomt med barn som er dyrevenner da, men er vel kjekt at noen holder igjen. Her hos meg er det mest hunden som er opptatt av akvariet
han heter idefix, venninna mi syntes det passet :p
har hatt kanin selv for en ca 9-10 år siden, en brun og hvit dverg wedder. meget tam og snill, men var nok mye eldre enn jeg ble fortalt. den ble avlivet da den var syk og gammel, i tillegg til at jeg ikke hadde tid mer.

idefix har forøvrig panorama utsikt til akvariene :p
Det var jo et originalt navn på en hoppedings
vel, er ikke min kanin, så selv om jeg syns det er ukaninlig så har jeg meget lite jeg skulle sagt :p

men, kaninen er heldigvis snill, den biter svært sjeldent, kun hvis den blir irritert/lei av at du holder på den. da napper den, men slipper tak med en gang. den bare sier ifra.
masse bilder og slikt idag :p
prøvd meg igjen på tubifex. skal ikke lissom coryer gå bananas av det da? mine gir blanke f og bare glor dumt på meg. vurderer å bare selge boksen, har tatt kanskje 4 terninger av den. ikke noe poeng da fisken ignorerer den. vel, neontetraene spiser, men de spiser ALT. matvrak :p og dagens klaging: Larvik er en eneste stor oppoverbakke! sitat slutt.



blue pearl hun
[External Image]

ganske sikker dette er en han
[External Image]

hunnen igjen
[External Image]
mere blue pearl...










hunn med tydelige egg!
[External Image]

gruppebildet :p
[External Image]

to hunner med egg
[External Image]
dagens siste rekebildet, pluss litt til






















jaggu lever ikke blindpassasjeren ennå
[External Image]

rund og fin trille
[External Image]

min nydelige og morsomme whiptail
[External Image]



og kanin :p
[External Image]
Hmm kaninen og den whiptailen ligna veldig egentlig. Men er enig i at Larvik er oppover samma hvor man går, merkelig by :S
herregårdsbakken var et minihelvete :p bratt, og lang -.-;

og hvordan i allverden får du til at whiptailen og kaninen ligner hverandre? O.o
Tja, på de bildene så, hvis man skjeler litt, så ligger de i omtrent samme vinkel, har samme "ører" og samme blikk :P sånn "hva f.. tror du at du gjør med det kameraet?" blikk som jeg får fra hunden min til tider
du har i det minste god fantasi :p

whiptailen bryr seg lite om kameraet. tror fisken tror den er meget godt kamuflert, for den lar seg affisere av svært lite. her en dag trodde jeg den satt fast innimellom rotstenglene, stakk handa oppi karet og den lot meg faktisk ta på den uten at den brydde seg altfor mye. men fast satt den ikke :p
Tilfeldig bekjentskap
© Jeanette Abelle
Reklame for plussmedlemskap