Mange bøtter vann.. (side 5)

ser nesten ut som som sneglevoldtekt :p
synd bare den nærmeste snegla ble skarp, men men, morro lell disse skalldyrene
De er vel det, har bare sånne rare snegler som jeg ikke vil ha i akvariet mitt :P
joda, tro meg, jeg har mer enn nok av den typen også :p
men disse digre kolossene er helt ok, dog noe vel ivrig i matfatet... må mate mer enn jeg egentlig vil for at de mer sky fiskene skal få noe... som resultat er neontetraene smellfeite -.-; så har begyunt å mate mer på natta nå så neonene ikke skal ta helt av. men eplisene sover ikke om natta desverre
He he, er ikke godt med feite fisk nei :P
Hvor mange snegler har du?
4 i hvert kar. og de var digre, hadde ikke trodd de var sååå svære. de største er jo høyere over skallet enn corydorasene mine o.o
Oi, har bare sett sånne småsnegler jeg. Da spiser de nok en del ja
da har ludwigian min ankommet, dyre planter, men men. da mangler kun armaturet, det var etter emailen pakket og sendt på mandag, men pakkesporingen sier pakken ikke er mottatt.. og nå som jeg har fått ludwigiaen så trenger jeg mer enn ett stusselig 8w t5 armatur..

fikk nesten sjokk til morran idag, så inn i rekekaret og alt jeg så var ett skall.. å nei, død reke! .. vent nå litt, det der er vel mer ett skallbytte... oi en reke! phew. ser nå 2 tomskall etter rekene, men greier ikke telle mer enn 5-8 reker, jeg bestillte 15 :p
da var planter plantet, innbyggerne var ikke så veldig begeistret, men det er ikke noe jeg gjør ofte. ble ikke helt som planlagt, må ta en fullstendig ommøblering for det, og det gidder jeg ikke akkurat nå.

armaturet ankom oslo postterminal ikveld, så får skrive ned nummeret, så sjekker jeg før jeg drar fra jobb om det har kommet, postkontoret mitt ligger på veien hjem, og den siste kilometern er kun oppoverbakker -.-


blue pearl reke
[External Image]

trillebarter
[External Image]

kuhlii
[External Image]
Stilige bilder! Spesielt kuhlii-ålen. De står på handlelista mi for tiden så det er ekstra morsomt å se bilder av disse. Reka så forresten ut som om hun var skjeløyd
takker =)

rekene er så sinnsykt små, raske og vanskelige å finne, at det bilde er det beste av nærmere 30-40 jeg har tatt det døgnet jeg har hatt dem :p

bare digger kuhliene mine, de er faktisk ganske ofte ute om dagen, dog i perioder gjemmer de seg mye. trillene mine har desverre blitt mer sky siden jeg fikk dem, de gjemmer seg som regel om dagen. vel gjemmer og gjemmer, de ligger gjerne bom stille under varmekolba og powerheadfilteret, uten å bry seg så alt for mye at jeg ser dem i hvitøyet :p
Slik var mine triller også helt til de fikk selskap av de seks C.schultzeiene. Disse er aktive i karet og fremme hele tiden og virker som de har smittet trilineatusene. Nå freser alle sammen rundt oppi der stort sett hele tiden.

Hvor mange kuhliier har du? Tenkte jeg skulle kjøpe en 10-12 stykker. Litt motstridene informasjon om anbefalt antall på disse. Noen steder står det faktisk at de bør holdes alene mens andre steder anbefales større grupper. Litt forvirrende det der.
jeg har 5, men de er ikke i klynger, er som regel en eller to av gangen som fyker rundt. spesiellt 2 stykker som gjør "botia dansen" ligger som regel to stykker inni nøtta, og resten innimellom i rota. de ser ikke ut til å mistrives med å være 5 i det minste

hadde jeg hatt større kar skulle jeg nok hatt en mer aktiv og tøffere coryart, men med den lille balja mi er det jo begrenset hva jeg kan ha. faktisk anser jeg karet som fullt :p
Ja, disse nykomlingene tok det en stund før jeg vennet meg til. Det ble plutselig veldig livlig. Har funnet ut at jeg ikke vil øke trille-bestanden noe mer ihvertfall. Det hjelper ikke hvor stort karet er når det fylles for mye oppi ;b

Vel, da blir det en start på rundt 10 åler så får jeg se hvordan det går. De har to innflyttingsklare kokosnøtter å gjemme seg i samt masse planter og sand så jeg håper de vil trives der.
det er jeg sikker på de gjør lykke til med en utrolig morsom fisk ^^
forøvrig har du gjort meg lysten på kampfisk, har egentlig ikke hatt noe til overs for den, så sorry den ser ut i butikkenes små vannglass, men nå må jeg revurdere :p

men alt som innebærer flere og større kar må pent vente til jeg får meg egen leilighet :p
Ikke nødvendigvis de største karene som er de mest interessante Har nå bestilt meg en 60 liter til killi og gleder meg til å sette opp den. Synes faktisk 180 literen begynner å virke veldig stor ;D
vel, jeg liker både store og små fisk, men det er noen av de som krever heller store kar :p men ikke discus og ciklider, det er fisk jeg faktisk ikke liker av en eller annen grunn..
har dog en forkjærlighet for bunnfisk alla kuhli, cory og l maller, så karet mitt har kunn neontetra som svømmer rundt, allt annet fyker rundt på bunn eller henger og dingler ett eller annet sted :p

[External Image]
Det var flott bilde av kuhlii-ålen, har dere butikk som selger sånne i Tønsberg? Har ikke klart å finne sånne her, og hadde det da jeg var liten. Vil så gjerne ha dem igjen
vet ikke om tønsbergbutikkene har det, men de kan vestille hvis ikke. begge dyrebutikkene i horten har eller har hatt kuhlii inne ofte. mener å huske at krizoo i stokke hadde kuhlii hvertfall en av gangene jeg var der
Får vel ta det en gang jeg er der borte, de er jo veldig kule :P
Det er de, er blant mine favoritter spesiellt når de går totalt bananas og fyker veggimellom og virvler opp en sandstorm :p og, som botiaer, kan de godt finne på å svømme opp og ned ett hjørne, svømme litt veggimellom, opp og ned, opp og ned. rare morsome fisk. også har de barter og filtrerer sand slik coryer gjør =D nesten botia/cory hybrid i form av en ål xD

jeg har en kuhlii som er litt weird, den er helt bleik i fargene av en eller annen grunn, finner ikke ut hvorfor...

[External Image]

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap