En algespiser som jeg ikke vet.

Hei!

Jeg har en kompis som har en algespiser som begynner å bli stor og jeg skal overta denne da han ikke har plass i akvariet. Den er mørk brun og har lysebrune flekker. Den likner litt på en jaguar. Den er nå ca 7 cm stor. Lurte på om noen vet hva slags det er. Vær så snill hjelp meg for jeg vil få en annen av motsatt kjønn slik at de kan yngle hos meg.
anntar at det er en sugemalle det er snakk om, og da mest sannsynlig gibbiceps eller pleco
Ja det er en sugemalle. Mønsteret var ikke helt som gibbicepsen men tror det er det den er. Takk for at du hjalp meg.
hvis det ikke var helt som gibbicepsen, kan det være L-001
Nei det kan det ikke være. Må nok være en gibbi. får håpe den vokser litt fortere slik at jeg kan overta den snart.
det er nesten umulig å få gibbier til å yngle. det er også vamskelig å se forskjell på kjønna,
Viss du vill for nokon algeseoisere til å yngek ville eg ha kjøpt meg ancistrus
Nei jeg har egentlig nok med kanskje 2 par med blå acara. Skal ned å kjøpe meg 5 stk siamesiske algespisere. vis ikke 10. Dem er jo månedens fisk hos tropehagen.
Men vis jeg skal ta over den gibbien trenger jeg vel en ganske stor hule? Ca hvor breie blir dem store og kan de presse seg tynne? og er det bare hodet som egentlig trenger være skjult? :p
Plussmedlem
EivindG
Skal ned å kjøpe meg 5 stk siamesiske algespisere. vis ikke 10. Dem er jo månedens fisk hos tropehagen.

Hvis det er til 160 literen din så anbefaler jeg ikke 10 stk SAE.
De blir for store. Du vil fort merke at selv 5 stk i denne literstørrelsen blir mye.
ok. Men hvilken størrelse i bredde får gibbien da?
Som du kan se i profilen til fisken Pterygoplichthys gibbiceps så er dette en fisk som har potensiale til å bli ganske så stor.
De gangene jeg har hatt disse har jeg ikke hatt hule til de men en stor rot i et mørkt hjørne som de kan hjemme seg under om dagen.

Mvh Asle
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap