Hvilken ekstra pumpe for å få opp rusk i vannet?

Har en 375L med en eheim utvendig 2329. har satt inn filtervatt i filteret ett blått å ett hvitt. (i tilegg til filtermassen)
Men det er så mye rusk som flyter rundt i vannet. små små partikler å div plante rester. har også satt på en grovsvamp ved innsuget til pupen.

Så er det et filter som gjør jobben? hvilket? Tenker da på et innvendig i tilegg.

Takk for svar
I mine/våre karr med litt størrelse på bruker vi en innvendig powerhead med blåsvamp på i tillegg til utvendig filtrering.
Dette fungerer bra her.
Bruker kun biologisk filtermedium i de utvendige pumpene, og lar powerheaden med blå svamp ta seg av partiklene i vannet.
Jeg har en ekstra fluval 4+ i min 325 liter,den kan moderes med blåsvamp hvis ønskelig.
Vi har innvendig boyu pumper i alle kar i tillegg til utvendig filter, eller som eneste filter i reolkarene på 85l.
Disse er så effektive at vi har skylt de hver dag i 720l, vi har to stk i disse, av den minste str.
Disse pumpene får du nesten bare hos dahls dyrerike, men de sender hvis det er nødvendig. De tar fra 1000l i timen og den minste er nok stor nok for ditt kar. Disse pumpene er powerhead med 2 gule svamper i to plastbeholdere, dette gjør at gugga som suges opp holder seg i svampen når du tar den ut også. Veldig lette å gjøre rene, og fargen sier klart ifra når det er på tide å vaske de, da blir de brune.
Tror de ligger på 250-300 kr for den minste, så de er jo rimelige også.
De heter Boyu submersible filter sp 101 II, det følger med luftslange og munnstykke til å dempe utblåsing også.

Førsøkte å ta et bilde hos oss, vi rengjorde igår, snart på tide igjen, men dette er et ekstremt grisete kar. Vi har bare store maller, trespisere og jordspisere i dette.
Takk for svar Da tror jeg skal se on jeg får tak i en slik Boyu pumpe. er disse holdbare? Vet ikke om det er noen som selger den i nærheten men skal sjekke opp
Har hatt våre tre mnd så jeg kan ikke si 100% sikkert at de går trygt i flere år. De har de i alle reolkarene sine hos Dahls dyrerike i moss, og når en dyrebutikk stoler på de så kan vel vi og.
Vi har brukt de i over halvparten av karene i dyrebutikken jeg jobber deltid i også. Har ikke hatt en eneste feil enda.

Du kan gå inn på nett hos dahl på: www.pluttiplutt.net

Vet ikke hvordan jeg lager en aktiv link dessverre.. pc er noe dritt innimellom.
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Magnussen
Reklame for plussmedlemskap