Kan jeg ha l-maller sammen med malawi yngel?

Har veldig lyst på noen flotte L-maller. Liker veldig godt L-200, men jeg har yngelet i er bare 130 liter. Ph i karret er 7,5 og gh 12. Om noen har noen tips til L-maller som kan passe til dette karret så setter jeg stor pris på det

På forhond takk.

Mvh grrrrotle
Om ph en din ikke er så allt for høy, kan du ha en del L-maller i det akvariet. Det enkleste er å finne ut hva butikken har, og så sjekke opp om det passer i ditt akvarie.

E
Det er en person her i nærheten om skal selge L340, L270 + noen andre sorter. Tror jeg går for en av de to.
Har du skikkelig malawi vann med riktig ph på mellom 8-8,5, så er det for høy ph til de 2 L mallene du nevner.
Det er ihvertfall min mening.

Ser du har ph på 7,5, det går mulig, men synes det er for høyt jeg. men de overlever sikkert. Vis det er poenget for deg.
Ser at det står i fiskeprofilen at pH til L-270 skal være mellom 5,5 og 7,5.
Som Ken sier, så ville disse foretrekke en lavere Ph, men det er ingen krise med 7,5.

E
ok. Jeg regner med at de mallene som han skal selge er yngel. Så jeg kan jo sette opp 60 literen og kjøpe en ny pumpe og ha de oppi der til malawi yngelet blir store nokk til å sette i hoved karret. Det kommer jo litt an på hvor store mallene er og hvor mangen jeg skal ha. Blir nokk ikke noe med dette med det første siden det nå snart er sommer ferie. Tror ikke foreldrene mine treger flere karr å passe på mens jeg er ute og reiser.

Har også lyst på et nytt karr så kansje dette kan være en pådriver
Tilfeldig bekjentskap
© Vidar Alfei
Reklame for plussmedlemskap