Dritt lei folk som henger seg opp i prisene på annonser. (side 3)

Folkens, jeg tror flere her må trekke pusten dypt, og tenke over hva de poster, både i tråden og den "plagsomme" annonsen.
Jeg for min del forstår godt at selger ikke ønsker "skambud", det er helt og holdent opp til selger.
Men jeg forstår også godt at enkelte faktisk på en vennlig måte ønsker å gi noen tips til både pris og tilgang, i den aktuelle annonsen anser jeg ikke disse som på noen måte å være av en trakkaserende art.
Eneste måte å "stanse kjeften" på det som i annonsen defineres som tulling, er vel å:
a) Ikke annonsere
b) Sette priser som har høy aksept i markedet
c) Være +medlem, slik at en kan slette de kommentarer som er uønsket.

Sistnevnte er vel egentlig den beste løsningen for alle parter

Plussmedlem
guttn
synes ikke 1000 for et leksparr med maller er ok pris


Hehe Mulig du synes det. Jeg har betalt "overpris" på enkelte egne fisk. Hvis det er auksjon og det er noe jeg virkelig "bare må ha". Men det mitt valg som kjøper
Plussmedlem
Frank Angell
c) Være +medlem, slik at en kan slette de kommentarer som er uønsket. Sistnevnte er vel egentlig den beste løsningen for alle parter ;)


Et godt poeng som er nevnt tidligere i tråden.
Det er vel plass til flere slike medlemmer...
Målet var vel 100 plussmedlemmer da det startet opp i fjor. Det målet er jo allerede overskredet.
Loomis
Det er vel plass til flere slike medlemmer...
Eneste måte å komme i en vanskelig situasjon med for mange +medlemmer, er om antallet slike overstiger antallet medlemmer Og det går jo bare ikke, så alle er velkommen som +medlemmer
[Eneste måte å komme i en vanskelig situasjon med for mange +medlemmer, er om antallet slike overstiger antallet medlemmer


Beklager, eg har min OT-dag...

...kva sier du Frank? Da må eg jo være med også. Kva skjedde nå? Pløtselig er eg Plussmedlem! Skål, cheers, prost!!!

Heia Tyskland
merket det nå at de har kommet inn en skrivefeil,det jeg mente er at 1000 kr for et leksparr er ok pris
Ken: Finner det litt rart at du sammenligner med fisker og biler uten å faktisk tenke på hva som er de store forskjellene på Akvaforum og Finn.no. Hadde det vært kommentarmuligheter på Finn.no så hadde du sikkert hatt like mye dumme kommentarer der, jeg kunne jo sagt hvor ræva jeg synes BMW er foreksempel, hehe, nei det var en spøk. Men man må ha en litt høyere terskel på noe til 100.000 enn noe til 1000 kr, det sier seg selv.

Jeg må helt ærlig si at når jeg har solgt noe her så er det mer for å gjøre fisken og andre en tjeneste, man blir ikke rik av det, så hvis jeg får feil vibber av noen så sier jeg høflig nei. Dumme kommentarer blir ignorert. Det å sitte å irritere seg for idiotisk oppførsel vil bare gjøre deg sinnsyk Men nå er det også forskjell på å prute og å bare slenge priskommentarer på annonser man ser på. Men ja, plussmedlem og slett, hvis du faktisk selger så mye at det plager deg så vil du jo ha stor glede av de hundringsene
Inaktiv bruker
det var faktisk jeg som nevnte det med 100.000 og 1000kr!
det jeg ville fram til var at folk faktisk betaler for noe som er kjøpt billigere enn det er solgt!! nå er det siste gang jeg sier dette: BARE GI BLANKE FAEN I Å KOMMENTERE ANDRES PRIS NÅR DE HAR SATT EN!! JEG GIDDER IKKE DISKUTERE MER, DET ER FAKTISK FOLK SOM HAR EN KORT LUNTE, SOM JEG OG KEN FOR EKSEMPEL men nå håper jeg alle roer seg ned, å legger dette til side, for det er nemlig veldig kjedelig å bli sint via nett, for man kan nemlig ikke ta kraftig igjen der:P
vegar haugerud
det var faktisk jeg som nevnte det med 100.000 og 1000kr!


Har du patent på det? Du får skrive litt mer ryddig og hisse deg ned så får jeg det med meg neste gang:P
Inaktiv bruker
WTF mener du med patent?? er jeg plutselig blitt oppfinner nå eller??:P haha:P jeg tror alle her burde roe seg ned, siden det er ferie for noen, i hvertfall for meg, så skal jeg snart busselalle, siden jeg må ta igjen all søvnen jeg har mistet i skoletiden, for søvnen min er hellig
Jeg ser ikke helt meninga med å diskutere dette opp i mente. Legg inn budet på fisken du vil ha, om du får det smil og vær glad, hvis ikke let videre.

Poenget med hele diskusjonen er jo at folk må slutte med å legge inn kommentarer som ikke har noe med selve budrunden å gjøre. Er altids noen som får tak i fisk billigere et annet sted, men dette gjelder langt fra alle.

I dette tilfellet gjaldt det 2 grupper med L134 som er en meget flott malle i mine øyne og som jeg får 3 stk av til uka, disse betaler jeg gledelig 250,- stk for. Da snakker vi om individer på 4-5 cm. Noen mener at denne malla er lett å få tak i, og da lurer jeg på hvor? For har vært på jakt etter denne mallen nå i flere måneder Og som jeg har sagt i en tidligere post her så er det faktisk lettere å få tak L46 som folk villig betaler 800,- stk for på 3-4cm.
Rapporter til webmaster hvis dere vil ha spam fjernet fra salgstrådene.

Dem som vet hvor mye som skal til av tid, penger, kunnskap og flaks for å få til en avlsgruppe vet også å verdsette fiskene. Jeg skulle betalt svært mye for en moden gruppe med L134 av begge kjønn.

Å rakke ned på det man mener er lave bud er også dårlig skikk. Man kan avvise budet, men det skal gjøres på en ordentlig måte.
vegar haugerud
det var faktisk jeg som nevnte det med 100.000 og 1000kr! det jeg ville fram til var at folk faktisk betaler for noe som er kjøpt billigere enn det er solgt!! nå er det siste gang jeg sier dette: BARE GI BLANKE FAEN I Å KOMMENTERE ANDRES PRIS NÅR DE HAR SATT EN!! JEG GIDDER IKKE DISKUTERE MER, DET ER FAKTISK FOLK SOM HAR EN KORT LUNTE, SOM JEG OG KEN FOR EKSEMPEL;) men nå håper jeg alle roer seg ned, å legger dette til side, for det er nemlig veldig kjedelig å bli sint via nett, for man kan nemlig ikke ta kraftig igjen der:P

Skjønner igrunn ikke hvor du vil med dette. Ikke er det din annonse, og ingen ber deg å diskutere videre.
Må forøvrig si meg enig med Håvard.
Utrolig, men jeg har ikke tenkt på det før.
Men som noen har nevt i tråden her, jeg skal bli + medlem, for da kan jeg ihvertfall slette svar fra annonsene mine.
Ikke værre enn det, har faktisk ikke tenkt på det før jeg nå leste denne tråden.
Takker for tipset.
postet en lignende post. og ble tipset om denne så da fortsertter jeg her da.

MITT poeng er at man behøver ikke komentere annonser om at "det var en dritt dyr pris, billigere i butikken" så gå og kjøp i butikken da vel og ikke ødelgg min annonse for det.

man kan selvfølgelig diskutere pris på produkter men må man gjøre det i annonsen? kan man ikke ta det på pm da?

om som andre sier her er man ikke intressert i produktet men bare må komentere prisen så gi faen og se på andre annonser da vel. selger bestemmer pris ikke kjøper. men kjøper og selger kan bli enig om pris seg imellom ja.
Tilfeldig bekjentskap
© Maren K. Berre
Reklame for plussmedlemskap