Noen som har hørt om kardinalneon?

Var i dyrebutikken (igjen:p) her om dagen. Der hadde de en fisk som het nettopp kardinalneon. Det er altså hverken neontetra eller kardinaltetra,selv om den lignet (de hadde begge de sortene også). Jeg glemte selvfølgelig å spørre om dette er en kryssning mellom de to eller om det er en egen art.
Jeg kan ikke finne finne den i fiskebasen. Noen som kjenner til denne?
Kardinalneon er det samme som kardinaltetra.
Plussmedlem
De gangene jeg har kommet over navnet kardinalneon så har det vært snakk om Paracheirodon axelrodi. Altså kardinaltetra.
Hva mener du med "lignet på neontetra og kardinaltetra"? Var det merkbar forskjell på kardinaltetra'en og "kardinalneon'en" i butikken?
Men den så ikke helt likedan ut. De hadde både neontetra og kardinaltetra i kar ved siden av. Butikkeieren sa også at det ikke var det samme...
Tror nok Donald har rett. Her har du en eldre tråd med samme spørsmål også.

Eller kan det være snakk om at butikker bruker det navnet på denne?
Ja, fant tråden etter at jeg hadde postet:p
Jeg tror det kan ha vært den fisken du linket til, Tante Astrid, uten at jeg kan si det med 100% sikkerhet. Må bare innrømme at jeg studerte ikke fisken så kjempenøye men la godt merke til at de ikke var helt like.
Det blir vel til at jeg får ta enda en runde og virkelig studere de med falkeblikk
Er det bare meg, eller er falsk neontetra penere enn kardinal og neon?
Plussmedlem
Det er bare deg
Dåh. Sikkert derfor jeg aldri ser falsk neon i butikker.
syns den er fin jeg, hvertfall på bilde :p aldri sett noen i butikken men
Plussmedlem
Fin, ja, men ikke finere (penere) enn kardinaltetra
Da har jeg tatt en telefon til butikken. Det jeg fikk høre var at Kardinalneon og Kardinaltetra ER samme fisken.
Mener da bestemt at det var 3 forskjellige kar og 3 forskjellige fisk....
Jeg må vel ha "blingsa med haue mett" igjen da, som vi bruker å si her:p
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap