"handikappet" malawi..

Har for en del mnder siden skrevet en tråd om min ene p. Acei ngara som ikke ville vokse. Den er en dverg lissom og burde være snart fullvoksen, men har stoppet på ca max 5 cm. Den har levd hele livet i tanken min sammen med de andre voksne malawiene og aldri hatt problemer med andre eller med å spise. har derfor latt den gå der. Vil ikke ta liv av fisken selv om den har et vekstproblem.

Men så er saken denne. Jeg fikk uheldigvis denne fisken inn i hoven sammen med de andre yngelen og den har gått i et mindre kar en stund. Dette gjorde også at jeg kunne studere den litt mer og det jeg så var litt bekymendes.
det ser ut til at den har en skjevhet på høyre side av kroppen som drar munnen litt nedover. den har ikke noe problemer med å lukke munnen eller spise, men den er skjev på den ene siden. Og øyet på den siden ser ganske dødt ut. Ingen bevegelser eller tegn til liv i det øyet så jeg vil kanskje tro den er blind. Øyet ser helt ok ut, bortsett fra en liten hvit prikk midt i øyet og at det ikke er liv i det.
Fisken er frisk og rask, spiser godt og ser ut til å leve livet bra.
Spørsmålet er da om eventuell blindhet og skjevhet på høyre side gjør at fisken ikke har et fullgodt liv, men heller burde få en verdig død.

Ønsker deres råd på dette. På godt og ondt.

Takker for alle svar. Presiserer igjen at det ikke ser ut til at fisken lider noen nød. Ihvertfall ikke utad.

Mvh Linda
så lenge den spiser og har det bra ville jeg latt h*n være
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap