Hva er dette for en plante/alge/dyr?

Hva er dette små greiene? Syns det ligner palmer som griper etter ting i vannet. Sitter ikke bare på ruta, men på stort sett alt fra pumpe til planter til rot.

[External Image]

På dette bildet er algeskrapen til venstre så dere kan nesten se størrelsen på "tingene"
[External Image]

Siste bildet så håper jeg noen kan si hva det er og om det er "farlig" for yngel o.l
[External Image]
Å nei.. Det var da noe herk! Får flytte mine stakkars corydoras black yngel og sette opp tempraturen... Noen andre triks som man kan bruke i kar med fisk i?
Inaktiv bruker
det er som Loomis sier hydra og jeg kan svare på det spørsmålet om den er farlig for yngel og mest sansynlig så er den det =

guppy kan du jo prøve =

ps.hydraen sine tentakler har nervegjift som lamer byte

en ting til er at hydraen spiser bare små føde
Plussmedlem
Her anbefales følgende:
"
Some aquarists put hungry young gouramy in the tank with hydra. Others fight it using the knowledge of its behavior: they know that hydra prefer well-alight spots. They shade all but one sides of the tank and place a glass from inside of this wall. Within 2-3 days nearly all hydra will gather there. The glass is taken out and cleaned.
"

Sultne gurami er vel utelukket
"Lysmetoden" er kanskje verdt et forsøk?
Den siste metoden kan prøves. Må bare finne glass som de kan krabbe opp på Ønsk meg lykke til!
Plussmedlem
Det har jeg allerede gjort
Både deg og cory-yngelen.
Hvis det er et yngelkar, så har du kanskje ikke så mye planter der? Evt bare mose?
Du kunne jo forsøke å la være og slå på lyset i akvariet et par dager, hvis det er så at hydraen foretrekker lys...? Hvis de kommer tilbake, så får man kanskje bare la lyset være av i perioder. Kanskje det funker.

Hos meg kommer alltid hydraen i akvarier der det fôres med levende, nyklekt artemia, som jo nettopp gjerne er yngelkar. Jeg slamsuger dem vekk samtidig som jeg bytter vann (og det er jo så godt som daglig i yngelkar), og har egentlig ikke gjort så veldig drastiske tiltak for å få dem vekk. De har, så langt jeg har sett, vært harmløse og ikke gjort annen "skade" enn at de er ufyselig stygge å se på.
De forsvinner veldig fort når man stopper å fôre med artemia, i løpet av ett til to døgn så er de vekk. Jeg har også begrenset artemiafôringen til en gang pr døgn istedenfor to, og heller gitt noe annet den andre gangen. Det hjelper også på antall hydra.
Er i ett yngelkar med javabregner og mose så lys kan jeg skru av.

Vet du om avskallet artemia duger? At de forsvinner om jeg forer med det i ett måltid? Bruker nyklekket artemia 2 ganger om dagen, men de kan jo få mikroorm og/eller diskusgranulat eller avskallet artemia om noe av dette hjelper?
Etter hva jeg har lest meg til, er det levende fôr generelt som kan fremkalle hydra, men jeg vet ikke om mikroorm er med på den lista. Nyklekt artemia er iallefall det
Jeg har valgt et eller annet boksfôr som måltid nr to, som oftest har det blitt pulverisert diskusgranulat. Jeg synes det er sånt pes å få avskallet artemia til å synke, så derfor
De kommer i yngelkar som utelukkende blir foret med microorm også :S

Jeg bruker en bordlampe som eneste lyskilde, og skraper glasset der den står. Samtidig som jeg slamsuger med en ganske tynn slange (hver dag dessverre, og jeg får aldri bort alt)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap