Mus i første etasje, fisk i andre. :-)
Min mann registrerte for en måneds tid siden en mus inne på kjøkkenet - denne søkte tilflukt inn under akvariebenken til 720 literen som da står i vegg imellom dette rommet og stua.
Vi antok at denne hadde kommet inn altan døra.
Den søkte tilflukt under benken der akvariet står. Umulig for oss å komme til. Smart mus.
Vel.
Vi verken så eller hørte noe mer til den musa.
Jeg tenkte han hadde klart komme seg ut samme veien jeg tenkte han var kommet inn.
Vi har jo katt. Og han har jo ikke vist noen tegn på at han har sett eller hørt mus.
Katter er jo slike dyktige musejegere.
Så. Problemet var nok løst av musa selv.
Det er altså vel ca en måned siden det.
Søndag for en uke siden. Jeg finner noe udentifisrte svarte små rusk ved matskåla til Guffen inne på kjøkkenet.
Jeg finner museskit under den nevnte benken når jeg er der og skal hente ut noe til akvariet.
Hm.... jammen, det lukter da litt rart her også. Litt søtt liksom.
Musa må være her ennå!
Mus er søte å se på!
Men å stikke armen inn under benken .... nei det gjør jeg ikke!
Mandag. Musefelle anskaffet.
Natt til tirsdag står den der, og smakk, der var musa gått i felle ja!
Nå er vi kvitt den inntrengeren.
Vi ler av katten vår som ikke har merket at det har bodd en mus under benken - og som har delt matskål med ham.
Tirsdag kveld. Obs. Jeg ser med egne øyne en bitte liten mus springe fra Guffens matfat og inn under benken når jeg kommer inn på kjøkkenet! Men, enda en mus? Kan den ha ynglet musa som vi så for en måned siden????
Opp med fella igjen.
Og smakk. Mus nummer to får ikke feire jul igjen.
Denne legger jeg ut på altan - i håp om at fuglene skal ta den.
Endelig viser Guffen seg som en katt, han finner musa - og leker seg litt med den.
Javel ja. Bortskjemte katt. Nå skal vi altså fange mus for deg også nå da!
Onsdag ettermiddag. Inge sitter i stolen på stua - og hører rare lyder.
Hva i all verden - ennå en??
Og Guffen. Nei han ligger der og sover han, hører ingen verdens ting. zzzzzzzzzz
Opp med fella igjen og torsdags morgen nok en fangst. Mus nummer tre har gått over til de evige jaktmarker.
Vel. Kanskje er det en hel arme under benken. Opp med fella igjen natt til fredag.
Ingen fangst! Jiippi! Tomt!
Jeg må hente noe i skapet for jeg skal ta med meg fiskene i barnehagen hjem på ferie i dag.
Og hva står der innerst og titter på meg?
Nei! Enda en!
Æsj.
Musefella opp igjen.
Ingen fangst da jeg kommer hjem.
Jeg åpner skapdøra for å kikke - der er musa igjen.
Ok. Nå er det ingen nåde altså.
Jeg setter opp fella inne i skapet like ved den lille stirrende nyskjerrige musa.
Lukker igjen, går inn på stua. Rekker å sette meg ned - så høres smekk inne fra skapet.
Musa gikk rett på stakkars.
Opp med fella natt til lørdag. Nok en mus.
Jeg manner meg kraftig opp.
Rydder ut alt som finnes i benken. Musene har selvfølgelig gnagd i stykker både filtermatter og annet.
Finner ingen flere mus nå.
Det er et under og en lykke at ikke ledningene til akvarieutstyret er gnagd på og ødelagt! Kunne i verste fall ført til brann! Ei heller har de rørt slangene til de to utvendige pumpene. Det kunne blitt litt av et vannbad på gulvene!
Og min egen katt. Tja, vi har lenge ant at luktesansen hans er dårlig. Men nå tror jeg jammen syn og hørsel svikter også.
mvh
Vi antok at denne hadde kommet inn altan døra.
Den søkte tilflukt under benken der akvariet står. Umulig for oss å komme til. Smart mus.
Vel.
Vi verken så eller hørte noe mer til den musa.
Jeg tenkte han hadde klart komme seg ut samme veien jeg tenkte han var kommet inn.
Vi har jo katt. Og han har jo ikke vist noen tegn på at han har sett eller hørt mus.
Katter er jo slike dyktige musejegere.
Så. Problemet var nok løst av musa selv.
Det er altså vel ca en måned siden det.
Søndag for en uke siden. Jeg finner noe udentifisrte svarte små rusk ved matskåla til Guffen inne på kjøkkenet.
Jeg finner museskit under den nevnte benken når jeg er der og skal hente ut noe til akvariet.
Hm.... jammen, det lukter da litt rart her også. Litt søtt liksom.
Musa må være her ennå!
Mus er søte å se på!
Men å stikke armen inn under benken .... nei det gjør jeg ikke!
Mandag. Musefelle anskaffet.
Natt til tirsdag står den der, og smakk, der var musa gått i felle ja!
Nå er vi kvitt den inntrengeren.
Vi ler av katten vår som ikke har merket at det har bodd en mus under benken - og som har delt matskål med ham.
Tirsdag kveld. Obs. Jeg ser med egne øyne en bitte liten mus springe fra Guffens matfat og inn under benken når jeg kommer inn på kjøkkenet! Men, enda en mus? Kan den ha ynglet musa som vi så for en måned siden????
Opp med fella igjen.
Og smakk. Mus nummer to får ikke feire jul igjen.
Denne legger jeg ut på altan - i håp om at fuglene skal ta den.
Endelig viser Guffen seg som en katt, han finner musa - og leker seg litt med den.
Javel ja. Bortskjemte katt. Nå skal vi altså fange mus for deg også nå da!
Onsdag ettermiddag. Inge sitter i stolen på stua - og hører rare lyder.
Hva i all verden - ennå en??
Og Guffen. Nei han ligger der og sover han, hører ingen verdens ting. zzzzzzzzzz
Opp med fella igjen og torsdags morgen nok en fangst. Mus nummer tre har gått over til de evige jaktmarker.
Vel. Kanskje er det en hel arme under benken. Opp med fella igjen natt til fredag.
Ingen fangst! Jiippi! Tomt!
Jeg må hente noe i skapet for jeg skal ta med meg fiskene i barnehagen hjem på ferie i dag.
Og hva står der innerst og titter på meg?
Nei! Enda en!
Æsj.
Musefella opp igjen.
Ingen fangst da jeg kommer hjem.
Jeg åpner skapdøra for å kikke - der er musa igjen.
Ok. Nå er det ingen nåde altså.
Jeg setter opp fella inne i skapet like ved den lille stirrende nyskjerrige musa.
Lukker igjen, går inn på stua. Rekker å sette meg ned - så høres smekk inne fra skapet.
Musa gikk rett på stakkars.
Opp med fella natt til lørdag. Nok en mus.
Jeg manner meg kraftig opp.
Rydder ut alt som finnes i benken. Musene har selvfølgelig gnagd i stykker både filtermatter og annet.
Finner ingen flere mus nå.
Det er et under og en lykke at ikke ledningene til akvarieutstyret er gnagd på og ødelagt! Kunne i verste fall ført til brann! Ei heller har de rørt slangene til de to utvendige pumpene. Det kunne blitt litt av et vannbad på gulvene!
Og min egen katt. Tja, vi har lenge ant at luktesansen hans er dårlig. Men nå tror jeg jammen syn og hørsel svikter også.
mvh
Postet 29.06.08 kl 08:41
Endret: 29.06.08 kl 08:50
Postet 29.06.08 kl 08:47
Postet 29.06.08 kl 10:13
Postet 29.06.08 kl 15:24