Eheim 2224 lekker, tips?

Oppdaget i dag at plutselig det begynte å samle seg litt vann under en av føttene på min eheim 2224, etter at jeg flytta litt forsiktig på den.

Virker som vannet følger veien bak dette beinet, og da er det vel toppakningen som er moden for utskiftning? Eller?

La litt akvariesilikon der nå i hjørne bare for å se om det hjalp litt, slik at det ikke blir noe mere problemer, samt satt pumpa i ei bøtte for å være sikker hehe. For om det er noen som har hatt lignende problemer og da byttet toppakning, så stikker jeg å handler den i morra

Det er bestandig et smart trekk å skifte toppp-pakningen når det begynner å leke litt fra bøttefiltere. Det virkelig problemet begynner når det leker mye

Husk på å smøre pakniningen før den settes på plass. Syrefri vaselin er tingen.
Jeg har sendt inn en artikkel om til Tone om Pumpeproblemer for noen uker siden, men jeg har ennå ikke hørt om den kommer på trykk.

Smøre som Tom sier er viktig og riktig, men husk; hensikten er ikke å ha på masse fett. Det er ikke fettet som tetter. Det skal kun smøres veldig, veldig tynt slik at smøringen hjelper pakningen å gli lett på plass.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap