Hva går sammen?

Kjøpte mitt første akvarium for ca 2mnd siden. Det er et 54l
Har 4 platyer
2 ancistrius
3 panda pansermaller

Har planer om å kjøpe 3 panda pansermaller til
og 2 palettciklider.

Har 3 huler nedi karet, 1 skiferhule, 1 kokosnøtthule og et ''rør'' .

Jeg lagde og puttet kokosnøtthula nedi idag (30 juni 08), og 1time etter jeg hadde putta den nedi var den en fiske magnet. Pandaene, platyene og ancistriusene strømte til, og alle vil være i den.
Jeg lagde den egentlig til palett ciklidene jeg har tenkt å kjøpe. Har lest at de setter veldig stor pris på kokosnøtthuler. Men kommer det til å bli noe problem. kommer palettene til å ''slåss'' med den andre fisken for å ''få'' nøtta?

Håper dette går fint
Jeg vil egentlig ikke anbefale palettciklider i dette karet.
54 liter er lite når disse får egg og yngel. Og yngel, ja, det får du garantert (hvis du kjøper en av hvert kjønn )
Paletter er gode foreldre, og de passer som regel veldig bra på yngelen.
De andre fiskene blir derfor jaget, og i 54 liter er det ikke mange plassene å gjemme seg bort.
Helt enig med Loomis. Jeg måtte evakuere en gjeng med coryer fra min 110 liter når palettene fikk egg. Coryene ble regelrett banket i et kjør. Da blir en 54 liter fryktelig liten. Det vil den bli uansett for et par paletter med en skokk yngel som skal vokse seg store.

Jeg ville heller satset på å utvide flokken med corydoras, de er en morsom og underholdende fisk!
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap