Får fiskene mine for lite mat?

Ser her at mange fôrer opp til 3 ganger daglig, og det får meg til å undre litt; fôrer jeg for lite? Jeg har tre guppyer og tre amanoreker i en 20 liters (ja, jeg vet det er for lite for guppyene. De skal flytte til noe større ikke lenge etter sommerferien). De blir fôret en gang per dag og får:
Mandag: 3/4 av en TetraPleco Wafer på deling (både fisk og reker er glad i den)
Tirsdag - torsdag: en liten klype flakfôr (det fiskene ikke rekker å spise før det synker tar rekene (ikke så mye som synker)
Fredag: 1 1/2 ert på deling
Lørdag: Ingenting
Søndag: Flakfôr

Er dette for lite?
høres ut som de får litt lite ja, men er ikke helt sikker
Om fiskene får for lit fôr er det bare du som sitte foran karet som kan ta den endlige avgjørelsen på. Så lenge det er "normalt" med liv i dyra og dem ser bra ut kan du ta dette som en pekepinne på at dem nok næring i seg.

Anbefaler deg og søke litt rundt på forumet og lese tidligere tråder. Det er en del som har spurt om det samme tidligere
Med tanke på såpass lite kar og såpass få innbyggere synes jeg dette høres helt greit ut. Det er jo endel organismer i karet som de spiser, i tillegg til foret
De er jo spreke og raske og en av guppyene har fått litt mage siden de kom hit, så jeg regner med at de får nok næring
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap