Nybegynner-reke som tåler over 25 grader

leter etter ei reke for en nybegynnere som kan tåle høyere varme en 25 grader
...Nå har jo både kirsebær og krystall overlevd sommeren her så langt, men dersom du vil ha en reke som er "merket" høyere i basen så kan du ta en kikk på Amanoreka, f.eks., Caridina multidentata...Skal være en helt grei "nybegynner-reke" etter hva jeg har hørt...
indiske kloreker tåler helt fint mye høyere temp.
Har selv disse i et diskus karr og der har de levd i lang tid.
Satt de kun inn for å få mindre pestsneiler, det funket bra, og hadde egentlig tenkt til å fjerne rekene da, men så lenge de trives så blir de der(ser ihvertfall ut som de trives).
De har levd i 29 grader nå i over et halvt år.
amanoreker kan bli litt kjedelig siden de verken formerer seg eller er billige.
det er egentlig bare et alternativ istede for algeetere. vil helst at de skal ha litt farger og skal kunne gå ilag med guppy og venusfisk.
guttn
amanoreker kan bli litt kjedelig siden de verken formerer seg eller er billige. det er egentlig bare et alternativ istede for algeetere. vil helst at de skal ha litt farger og skal kunne gå ilag med guppy og venusfisk.

Såvidt jeg kan se, er det kirsebærreker du her beskriver. Har du mulighet til det, så sett opp et eget kar til dem. Da kan du la dem yngle der, og så sette voksne reker inn i det andre akvariet - ellers blir nok det meste av rekeyngel spist opp.
Ja, kirsebærreker har sterk rødfarge, og formerer seg lett. Men har man fisk, så vil nok de fleste ynglene bli spist. Eneste fiskene jeg kjenner til som ikke spiser dem, er ancistrus.
har nå en 14 liter da men og akvariet har ganske stabil temperatur siden det har vist 25 grader i over 4 uker.
Alle Neocaridina arter tåler høye temperaturer. De tåler også normale mengder klor og kobber som kommer ved små direkte vannsbytter.

Tilfeldig bekjentskap
© Heidi Ingdal
Reklame for plussmedlemskap