Må man ha på luft slangen på maxi-jet powerhead?

Må denne være på? Kan man ha powerheaden under vann?

Takk for svar
Nei, det trenger man ikke.. Du behøver ikke ha på noe av "ekstra" utstyret bortsett fra rista på innsuget. Men har du problemer med lite oksygen i karet så kan man jo ha på "luftinga" og justere mengden med den "ventilen" som følger med..
Og ja, den kan senkes under vann.. veit egentlig ikke helt hvordan denne skulle fungere over vann?
Håper det hjalp litt..
Mvh Asle
Hihi tenkte jo på hele under vann, altså putte den godt nedi vannet. har på en sånn svamp.. husker ikke hva den heter i farta. men den passer perfekt på. så da trenger jeg ikke mere på den?
He he.. jepp.. den kan du dytte så langt ned du vil..
Bilde 1 her viser en maxijet med vanlig blåsvamp som jeg har skjært til selv og en med JBL proflow svamp og luft. Bilde 2 viser en maxi jet med JBL Proflow svamp og med luftslange på..
PS: disse står i et malle kar med masse pecoltiar som omtrent bæsjer tre så derfor ser svampene ut som de gjør.. i tillegg til at jeg nok skulle ha tatt en liten rens snart( av både filter og glass ser det til)
Ble litt kjapt og dårlige bilder men håper du skjønner hva jeg meiner..
Mvh Asle
Sånn svamp har jeg å. lyser godt opp i akvariet med blå å fin svamp

Men durer din? Synes den dura høyt.
He he.. hvis det er noe trøst så vil den skifte farge til litt mørkere brun når den får gått seg til..
Nei.. jeg har hatt/har veldig mange av disse og ingen bråker..Men det kommer kanskje av hvordan du har hengt den fast?
Jeg fester den alltid med de tre sugekoppene som følger med.
Jeg bare kom på at den kanskje har dratt inn luft? At du ikke har satt den helt nede i vannet?
Da vil den bråke.. Men plassert helt under vann skal den ikke bråke.Jeg bruker en Maxijet1200 til vannskiftene mine og den bråker jo når den ikke klarer å dra vann men drar inn luft.. Mulig årsak ihvertfall..
Den vibrerer liksom.. men går seg kansje til.... festet den med 3 sugekopper.
Hvis du tar av den rista som fulgte med pumpa og bare bruker de som fulgte med svampen så blir dette en litt større suksess tror jeg!" Svampen skal gå helt opp til selve huset.. og det vil den gjøre hvis du bare bruker de ristene som fulgte med svampen..
Du kan jo prøve å "riste" litt på den og se om det kommer ut noe luft som har samlet seg i selve pumpehuset?
#rødme# skal fikse det med en gang

Takk for riste tipset skal prøve det
He he.. Vi gjør alle feil!!
Det viktigste er å prøve å lære av det!
Er veldig mange ting som ikke er så selvforklarende..

Mvh Asle
det er masse å lære i denne hobbyen både med fisker vann pumper osv... så er så glad for at dere på forumet her er så snille å svare på alle "dumme" spørsmål
Bare hyggelig å hjelpe!!
Ble det orden på pumpa?
Flytta den litt lenger inn i akvariet, stod helt i hjørnet, så ble litt mindre bråk.men hører den godt da jeg står ved akvariet ennå.
Mmm...
Noe som sitter løst?
Opphenget?
Eller noe som har kommet seg inn i pumpehuset?
Veit du hvordan du eventuelt åpner det og ser etter?
det lokket på toppen? men den er ny i dag??
Nei, det som er under. Jeg skal ta noen bilder og vise jeg.. bare tar noen min.. Har du forresten satt i den "tappen" på toppen som skal holde luft slangen sånn det står på pakningen?
Hører ikke du dine i hele tatt??
har ikke slangen på.. har ikke satt på noe jeg ....
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Bjørvik
Reklame for plussmedlemskap