Dere som har eplesnegler

Dere som har eplesnegler, har dere senket vannstanden slik at sneglene kan legge egg over vann? Eller holder det med at de kan gå opp i topplokket? Har selv kun halvfullt kar, men jeg kan kanskje heve litt uten at det gjør noe?
Det blir hevdet på applesnail.net at de trenger 10 cm "frirom", men det er bare tull. Halvparten holder.

Det som er viktig er at de har grei klaring over vannet, samtidig som det er høy nok luftfuktighet der "klasen" legges. Egg som legges for nærme lysrørene (spesielt uten heldekkende topp; slik at ikke det blir høy luftfuktighet) selger eg som Baconsvor...
Hi he ha ha den med baconsvoren likte jeg. ...*.Ler høyt * ny forretningside...
Si ifra hvis det slår an da!...
Jepp har senket vannstanden.
I tillegg til at eggene skal ha gode forhold i mht luftfuktighet etc så kan for liten avstand mellom egg og vannflaten føre til at fiskene spiser dem. Mine flagg chiklider liker å ta seg en javs hvis de klarer det
Foreløpig har jeg kun eplesnegler i dette karet, så det med fiskene trenger jeg ikke tenke på Hvis de bare trenger ca 5 cm, så kan jeg heve vannet med god samvittighet Så litt stusselig ut med halvfullt kar
har du heldekkende topparmatur så trenger du ikke senke vannstanden i det hele tatt.
Jeg har heldekkende armatur på begge karene mine, og sneglen min overrasket meg nylig med flere eggklaser som ble lagt i lokket/dekselet.
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S Falk
Reklame for plussmedlemskap