- Hjem
- Forum
- Snegler/skalldyr
- Sneglene er i utblåset.
Sneglene er i utblåset.
Postet 09.07.08 kl 23:35
Endret: 09.07.08 kl 23:35
Postet 09.07.08 kl 23:42
EivindGKanskje dem skal opp å legge egg? Bare la dem være der å ikke bry deg så mye om de kryper opp. Du kan jo se litt etter eggklaser under dekkglasset e.l
klister de eggene godt fast da? jeg har ikke dekkglasset på nå fordi at det blir så varmt i vannet, bør jeg ha det på for at de skal legge egg under det?
sneglene er ca 1,5 cm, er ikke det for smått? vannet er 5 cm under kanten, er det bra ok?
Postet 09.07.08 kl 23:55
For å være erlig jeg har ikke peiling på når de legger egg og slikt egentlig. Vet bare at det kan være egglegging dfe har tenkt på. Jeg lurer på det samme om vis jeg har en DiY armatur uten dekkglass om det vil hindre dem i å legge egg. Så videre må nok noen som kan det bedre svare.
Men er det en stund siden du har skifta vann? sandsnegler vet jeg kryper opp mot overflaten når dem merker at vannkvaliteten blir dårlig. Kan hende eplene og gjør dette.
Men er det en stund siden du har skifta vann? sandsnegler vet jeg kryper opp mot overflaten når dem merker at vannkvaliteten blir dårlig. Kan hende eplene og gjør dette.
Postet 10.07.08 kl 01:19
Postet 10.07.08 kl 02:31
Postet 10.07.08 kl 13:58
Postet 10.07.08 kl 18:29
har du sjekka nitriten ? har lest noe om at fisker svømmer i overflaten når det er nitrit , så eg ville ha sjekka nitriten å sett om den er god.
viss den ikkje er god så eg det jo bare til å bytte mye vann. men det kan også vere at snegelen skal legge egg. for da går den lenge i overflaten og leter etter plasser å legge eg.
men det er nåkk ikke det når sneglene er så små
viss den ikkje er god så eg det jo bare til å bytte mye vann. men det kan også vere at snegelen skal legge egg. for da går den lenge i overflaten og leter etter plasser å legge eg.
men det er nåkk ikke det når sneglene er så små
Postet 11.07.08 kl 21:59