Wenche Ms akvarium (side 3)

I dag har den ene hannen jaktet på de to dameguramiene. De stikker av hver gang han nærmer seg. Håper ikke han stresser alle opp. De har jo endelig roet seg litt etter de første hektiske dagene i nytt kar.
Nå har jeg fått noe ny mat til mine kjære guramier. Røde mygglarver. Det blir spennende å se hvordan de reagerer på det.
I butikken fikk jeg beskjed om at de pleide å spise mygglarver en gang i blandt.
I kveld skal de få smake
Det ser ut til at mine han guramier bygger skumredet. De er veldig aggresive når damene kommer bort der de har "skummet". Oppe bak pumpa og ved varmekolba.
Det ser ikke ut som om damene er interesert i det, men får se hvordan dette går.
Liker ikke helt at de jager damene sine rundt.
Litt uskarpe bilder, men..
Jeg har ikke fått prøvd mygglarvene enda, for jeg har kommet til at de får litt mye mat.
Derfor begynner jeg med en foringsfri dag i uken, og tabletter og flakfor en gang om dagen.
Alle Ottoene lever i beste velgående, og Guramiene virker som også trives.
Vannverdier målt i dag
Ph 6.5
No2 Mindre enn 0.3
Gh 5


Det innvendige filteret er nå tatt ut og krystet i litt akvarievann.
Jeg tror nok jeg må kjøpe ett utvendig filter. Virker lettere med vedlikehold.
Har også klippet av de lengste bladene på sverdplanten, som nesten vokser ut av karet.

Tirsdag går turen ut for å kjøpe noen fisk.
Da er det Neon Tetra som står for tur.

Vannverdiene er fortsatt stabile. Og siden den verste varmen nå er ferdig er temperaturen på 24 grader
Da er det kommet 15 stk neon tetraer i karet. De driver med å gjøre seg kjent i karet.
Veldig fiffige fisker.
Neste fisk blir spennende å se hva blir
Men det blir noen uker til det da..

Jeg liker virkelig de sverdplantene. De gjør så mye ut av seg. Fint kar!

Må bare nevne at jeg er innom tråden din og leser selv om jeg ikke skriver så mye. Det er ellers lett å tro at det man skriver forsvinner i mengden når det ikke skrives kommentarer, men det er noen som leser det for det altså

Jeg har forresten fått mer og mer sansen for guramier og andre labyrintfisk. Dine var jo nydelige!
Tusen takk tante Astrid.
Sverdplanten er jeg kjempe fornøyd med, og de bare vokser og vokser.

Guramiene er helt herlige, de har så fine personligheter.
Den største hanen er egen, og holder seg mest for seg selv.
Den minste av hunnen er den tøffeste, og hun er ikke redd for å utforske. De to andre er rolige, og svømmer rundt.

Som nybegynner setter jeg utrolig stor pris på tilbakemeldinger, og jeg leser mye i andres personlige akvarietråder.
Det er veldig lærerikt.
Jeg er veldig glad jeg fant dette forumet, og lærer mye hver dag

Ottoen er fortsatt glad i agurk, men det ser ut til at Guramiene også har begynt å like det.
Tetraene ser ut til å trives godt.

Det ser desverre ut til at to av tetraene er forsvunnet. Har ikke sett noen flyte, så er redd de kan være spist opp.
Finner bare 13 stk ved telling.
Har fått min kjære til å ta noen bilder med sitt kamera som er noen hakk bedre enn mitt
Det ser desverre ut til at to av tetraene er forsvunnet. Har ikke sett noen flyte, så er redd de kan være spist opp.
Finner bare 13 stk ved telling.
Har fått min kjære til å ta noen bilder med sitt kamera som er noen hakk bedre enn mitt
Det er lenge siden jeg har skrevet noe her, men siden sist er tre av fire guramier avgått med døden. Har desverre også mistet syv av mine kjære ottoer.
Har flyttet akvariet ned i stua, og det står mye bedre der enn oppe i 2 etg. Tror også det blir bedre nr sommeren kommer, da det ikke er så varmt nede i stuen.
Det er bare den største guramien min som er igjen, og han var god til å bølle med de tre andre, så jeg er veldig skaptisk til å ha flere guramier.
Har bestemt meg for å handle inn noen sebra botia, har lest mye om de nå, og de virker som ett godt valg.
Vil nok også ha flere ottoer igjen.. Blir nok litt handlig av de snart også..
I går fikk jeg kjøpt noen nye fisker.
Det ble 3 stk botia histrionica og 10 stk neoentetra.
Botiaen er helt herlig der den svømmer rundt for å bli kjent i det nye karet sitt.
Neontetra ble godt mottat av de ganle som var der fra før.
Nå trenger jeg bare noen flere otto, så er jeg fornøyd.
Og nå la jeg merke til at alle sneglene som var på glasset i går er borte. Spiser de virkelig opp de så fort?
Hei igjen Wenche.

Lenge siden jeg har kommentert her, men jeg leser alle innleggene dine. Det er jo synd at du har mistet så mange av fiskene dine, i følge innleggende dine gjør du jo alt riktig. Ottoer er jo skjent for å være litt skjøre og følsomme, det skal ikke så mye til, noen ganger, før de tar kvelden. Du er jo heller ikke alene om å miste tetraer, det forsvinner noen for meg også innimellom, men det er jo slik det er i akvarieverdenen. Fisker dør selv om akvarieholdet er helt riktig. Gratulerer med de nye fiskene og vi får håpe at det går bedre denne gangen.

P.S. Du får komme med litt oftere tilbakemeldinger, for som det er nevnt tidligere i tråden, det er mange som leser tråden din, selv om du ikke får så mange svar.

Jon
Kom hjem fra jobb i dag, og så bare en liten botia.. Fikk lettere panikk, men de var nok bare veldig flinke til å gjemme seg.
Etter vannbyttet var de rundt alle tre igjen.
De nye tetraene er fortsatt veldig nysgjerrige, og tror det kommer mat så fort mennesker er borte ved glasset.

Botiaen har fått meg til å skvette noen ganger med klikkelyden sin, men ellers tror jeg de er mine nye favoritter.
Så veldig søte og aktive
Her kommer noen nye bilder av b-gjengen som min kjære kaller de.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap