Corydoras i lek

Har en gruppe på ti Corydoras Gossei som er i full gang med lek forran øynene på meg nå, de begynte idag tidlig, da jeg fant masse egg i karet, og etter det kan jeg ikke gå på do engang før det er nye. De er helt crazy og jentene får aldri fred hverken når de svømmer bortover eller når de skal legge fra seg eggene sine.
Ser at jentene begynner å bli slitne nå, spesielt en som får nesten all (uønsket?) oppmerksomhet. Er dette bra for fisken eller er det lurt å slippe en matbit oppi bare for å få guttene litt på andre tanker? Men vil ikke ødelegge denne leks-dagen

Takk for alle svar!
Gratulerer med lek!!

Personlig synes jeg du skal la de gjøre seg ferdig. Et måltid vil avbryte hele leken, og gudene vet når de kommer til å leke neste gang. Jeg ga mine mat en dag da jeg ikke hadde lagt merke til at de lekte... avbrøt hele greia, og de har ikke lekt igjen enda heller.

Ettersom jeg har forstått er det helt vanlig at bare en, eller noen helt få, hunner deltar i leken, så dette maset og jaget er jo noe naturlig de hadde gjennomgått i naturen også.

Jeg har heller gitt mine et godt måltid når jeg ser de er ferdige (de slutter like brått som de begynte). Både som en "takk for fine egg", og for å gi de litt ekstra energi igjen etter den utladingen det må¨være å stå på som de gjør
Tusen takk for svar
Nå har de holdt på i flere timer, har fått rundt 30-40 egg
Mater de ikveld, så jeg er sikker på at de er ferdige
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend Fosseide Sellie
Reklame for plussmedlemskap