Algespiser "ancistrus"

Algespiseren min har helt rar oppførsel.
Jeg har hatt fisker inkludert denne rasen i flere år før min pause.
jeg vet at disse liker og være under stener og slikt, men det gjør ikke denne i det hele tatt.
Og i dag når jeg gav dem mat, svømtye den til uverflaten og var liksom opp ned. med den sugekoppen mot overflaten. det var det rareste jeg hadde sett.
Den farer opp mot glasset hele tiden og er så å si ikke på bunnen.
Alle di andre fiskene jeg har, har helt normal oppførsel men ikke denne...
Noen som vet?
Og jeg vet at den får nok mat "om ikke mer en nok:P"
I forhold til før.
Noen som vet? Eller har noen aning?
Har lest om andre sugekopper som har funnet ut at det går an å spise av overflaten på den måten. Du har sikkert fått deg en liten individualist som gjør ting på sin egen måte
Så da tyder det egentlig på at den er mest smart å at det ikke feiler den noe?
...Har en otto jeg var litt bekymret for helt til jeg skjønte at den "jaktet" på yngelforet som blir strødd utover i karet...Samme som du beskriver med ryggsvømming og "sutting" på vannoverflaten...

...De er nok litt rare begge to, men tror nok ikke det feiler de noe...

Edit:
Maller kan ta opp luft i tarmene som de slipper etter en tid, dette er en overlevelsesmekanisme som gjø at de i en periode kan være i en kulp dersom elven skulle bli lav...Dersom du ser den stresser over glasset og nærmest vaker for så å svømme avgåde kan det være den er oppe og henter luft...Da har du for lite oksygen i karet...Var ikke slik jeg forsto det du hadde skrevet i første post, men jeg ville legge til informasjonen i tilfelle...
Hehe... var fint å hør at det ikke bare var jeg som hadde en "rar" algespiser:P
Tilfeldig bekjentskap
© Nadia Oslund
Reklame for plussmedlemskap