Ok med bare guppyhanner ?

Sønnen min kjøpte guppyer og nå har vi fått en del kan man si... Har flyttet de over i eget akvarium og nå begynner de å bli store. De begynner nå å få flotte farger og vi kunne tenke oss å ta vare på noen,- men ikke alle. Hvordan er det å holde bare guppyhanner eller bare hunner slik at akvariet ikke blir overfullt av guppyer ?
Det skal gå helt fint å holde bare hanner. Vil anbefale å holde hanner da de er mye flottere. Men ikke ha dem sammen med andre fisker som kanskje kan bli agressive mot de med slør.
Takk for kjapt svar !! Da går vi nok for den løsningen tenker jeg
Bare hanner kan funke, men det blir mest sannsynlig en haug med stressede hanner. Mine Endlers er ikke bare hanner, men likevel ryker de i tottene på hverandre. Bare kikk her...
Å holde guppyhanner for seg selv er slettes ikke dumt. Hannene stresser mindre, får bedre apetitt osv. når hunnene ikke er tilstede.
Hmm... Det funka ikke på mine hanner da jeg hadde dem aleine... Jeg synes de var hyperstressa hele tiden...
Enig med de som sier at å holde bare hanner går helt fint.
Guppyer slik jeg kjenner det er mye roligere når de bare er et kjønn reprensentert i karret.
Måtte le litt da jeg leste historien din, Aggi! Var nok en der som ok skikkelig feil ja. Tror nok vi prøver å ha hannene for seg selv da mange har god erfaing med det, så får vi heller følge litt ekstra med og se hvordan de oppfører seg. Blir de stressa og frustrerte får vi heller blande dem med damene igjen
Jeg skulle til å starte en egen tråd da jeg kom over denne.

Jeg har en 70-liter hvor jeg puttet alle de seks-syv hann-guppyene mine og noen yngel for rundt en måned siden. På forhånd så jeg at noen hadde litt finne slitasje men jeg visste ikke hvorfor. For noen uker siden hadde det blitt verre og i dag så er der en som er fullstendig ribbet for alt av finner, den svømmer fortsatt ganske fint og spiser men altså ingen finner. Jeg har også to kloreker oppi nå (vært der i en uke) og de kan ikke uten videre frifinnes her men finne slitasjen var der altså også før jeg puttet dem oppi.

Går hann-guppyer og tygger på hverandres finner? Jeg begynner å tro det.
Jeg har hatt tre han-guppyer sammen i.. Ja, hvor lenge er det nå? 8 og en halv uke tror jeg, og de er perlevenner. Det blir nok en del knuffing i blant, men de har aldri skadet hverandre. De holder seg for det meste sammen; hvis en bestemmer seg for å ha det moro i med strømmen fra pumpa, skal de andre to gjøre det óg. Hvis en begynner å svømme mellom bladene på anubiasen kommer de andre ganske fort etter og gjør akkurat det samme. Det er bare når jeg er er nær akvariet at de begynner å knuffe, mest sannsynlig fordi de tror det blir mat og skal være første mann til matfatet.
Tilfeldig bekjentskap
© Kent Evenrud
Reklame for plussmedlemskap