Kampfisk

Har ei hoe som har loddrette streker og stiller seg i posisjon for at hannen skal se ho. Men han overser henne nesten, han følger etter litt, men så er han liksom ikke interessert lengre. Hva betyr det?

Har en annen hanne som jeg kan bytte med den som er sammen med ho nå.

Hva anbefaler dere som kan noe om kampfisk og hva tror dere?¨

Har prøvd å bytte hanne å skal se hvordan det går. Det er litt my rart på bunnen, men skal jeg bry meg om å slamsuge på forhånd?
Skal pumpen bare få gå eller må det være helt stille vann?
Har en ancictrus oppi, er det greit om han er der eller vil det ødelgge?
Dette er et 40 liters akvarium bare så det er sakt.

Værsåsnill å få svar, ønsker virkelig å få til dette.
Du kan se på denne artikkelen om Oppdrett av Kampfisk , denne gir deg nok de svarene på det du lurer på!
Joda, har lest den artiklen før, og det mange ganger, men problemet er at de er oppi et akvarium nå med grus, rot, noen planter, og en ancictrus.
Skal jeg la pumpen gå? Skal jeg slamsuge en gang først så det er ganske rent på bunnen?
Og hvorfor virker kampfisk hannene så uinteressert?
Siri Rødsjø
Joda, har lest den artiklen før, og det mange ganger, men problemet er at de er oppi et akvarium nå med grus, rot, noen planter, og en ancictrus. Skal jeg la pumpen gå? Skal jeg slamsuge en gang først så det er ganske rent på bunnen? Og hvorfor virker kampfisk hannene så uinteressert?


Har du fulgt artikkelens fremgang fra start?

Skal du satse på Kampfisk oppdrett, så ville jeg gått for et BB akvarie (helt rent kar uten noe sand, stein ol.)

I artikkelen står det: "Men etter 2 døgn blir de fri svømmende og svømmer på normalt vis. De er vanskelig å få øye på, så et forstørrelsesglass er en fordel. Hannen har gjort sin jobb, ta og fjen han forsiktig, følg samme prosedyre som med hunnen og gi han litt god mat. Han kan nå ha vært uten mat i opptil 5 døgn med hard jobbing.

Jeg forer ikke hannen så lenge han holder på med yngelen, dete fordi jeg ikke skal få noe undødvenig forurensing, samt at hannen skal bli ukonsetrer som igjen kan medføre at han kan begynne å spise av eggene.

i denne tiden er det hverken luft eller filter så det er et "dødt" vann.
"


Men dvs at dersom du stopper pumpen din, så kan du fort få nitritt (NO2) problemer! Det er klart at dersom du har et BB akvariet som det også er i denne artikkelen vil du holde vannverdier mye mer stabilt pga ingen foring og lite avfall fra fiskene!
Har flyttet fiskene tilbake til der de var nå, så skal jeg se om jeg får tømt akvariumet og slikt først.
Må nesten gjøre det også om jeg skal gå for det som stod der.
Men så kan det jo hende det blir en del yngel også og da er det om å ha plass til så mange, og det ser det dårlig ut med her.
Får heller bare vente litt tror jeg.
Lykke til! Legg ut noen bilder dersom det dukker opp noe yngel!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap