Navn?

Den fisken så litt ute av proposjoner......ballonggurami kanskje? hehe( er ikke noe som heter dette da, så vidt meg bekjent), eller en eller annen form for regnbuefisk. Men den er alt for kort til å passe noen av de som ligger i fiskedatabasen
Hvis du ser bortifra lenden på fisken så ser den ut som en regnbue fisk. Ta å kikk litt selv og se om du finner en som ligner.

Det ser ut som en form for syk barbe. Jeg synes det ser ut som en Rubinbarbe kanskje?
Den ser iallefall ikke frisk ut. På det øverste bildet ser man noe som kan se ut som utdratte skjell, og det virker som om fisken eser opp innenfra. Den har munnen på vidt gap på begge bildene ser det ut til, og den er definitivt ikke frisk. Svulst i buken?

Har du hatt denne fisken lenge? Hvor fikk du den fra? Så den slik ut da du fikk den/kjøpte den?
den ligner veldig på Rubinbarbe, den er aktiv når det er foringstid og den åpner og lukker munnen hele tiden, rask og smidig. Kan ikke se noe svulst i buken, (vil d si den er litt tykkere der?)

Fikk hele akvariet av broderen og da var det 2 stykker den ene døde for etter flyttingen og så helt lik ut.
Er det øverste bildet tatt nylig, mens bilde nr to er gammelt?
Hvis det skal forestille samme fisk, så er det definitivt skjedd noe med den. Fargen er en ting; den har mistet det mørke mønsteret på kroppen, og jeg likte ikke helt måten skjellene er strukket over kroppen på den. Ser ut som hvert enkelt skjell er dratt langt fra hverandre, om jeg kan beskrive det slik.

Et par nye og bedre bilder ville sikkert vært bedre med hensyn til å fastslå om den er syk eller ei.

Men jeg synes absolutt det ser ut som Rubinbarbe iallefall (og det var jo det du spurte om)
det er eldre ja.
legger ved noen bilder
Hmmm.... er den rett og slett overvektig, det vi på godt norsk kaller...feit?
Begynner å lure litt på det når jeg ser de siste bildene dine her.

Men en Rubinbarbe er det iallefall (mener jeg)
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap