Tom sin akvaverden:) (side 4)

Takker, gjenstår bare å se om man klarer å få noen til å vokse opp da
De er kule som små også! ) Glupske og ivrige i matfatet.

[External Image]
Hehe regner med det, og håper det klarer seg i 112l, ellers får jeg prøve å flytte dem. Evt. ta ut egga neste gang de legger egg.

Men er godt med hornblad i overflaten, så får satse på at dem finner mange gjemmesteder der
Da var det jaggu egg igjen på zigzag`en:P, så da får jeg pelle dem ut før det blir mørkt i karet

Og Hallvard, disse eheim 8 kanta pumpene er tydeligvis glimrende lekssubstrat

De er jo ikke dugganes til noe annet så.
Ser at pumpe trikset virket

Gratulere igjen da - nå går det unna i svingene. Litt mer å fokusere på enn kurvciklidene - hehe
Hehe de er jo så store så dem klarer seg jo selv, sammen med de bolivianske sommerfuglene.

Da er 35l delt i 2 og egga er plassert i dette karet, også har jeg satt en ny pumpe på plass for zigzag far, så han kan få noen damer til å legge nye egg

Men de er jo så fryktelig små, så skal bli spennende å se om dette kommer til å gå bra hehe.
Da har jeg hatt 5 store egglegginger av Pyrrhulina zigzag på litt over ei uke, senest i dag kutta jeg vekk et blad med masse egg fra 112l og satte den i 35l. Og sist gangen var for 2 dager siden, disse er nå klekket.

Snakk om å være produktive da

Så nå gjenstår dte bare å få fora opp en hel haug med småtasser.
Når det gjelder Apistogrammaene mine, så er det noe på gang i kakdue karet, dette er fisk kjøpt fra Tom C på markedet til Gak forrige søndag med naturlige farger(F1). Altså ikke "red" eller "dobbel red" som er oppdrettsvarianter

[External Image]

Bildekilde

Og i tillegg så er det noe på gang i hula med paret av

Apistogramma sp. aff. cruzi (Picuruyacu) VF
[External Image]

Bildekilde

Så venter spent med å se om det dukker opp noen småtasser i løpet av uka
Da var det jaggu en haug med egg fra Pyrrhulina zigzag på en av sverdplantene i dag også. Far står å passer på. Merkelig at hunnene ikke blir utslitt med all egglegginga:P
Jeg er fremdeles like imponert over Pyrrhulina zigzag tetraen, får store egglegginger hver andre dag nå. Har plukka ut en del egg og satt dem til å klekke i 35l, hvor det også går større yngel fra mange forskjellige kull nå.

Og akkurat nå så sitter jeg å venter på at eggene på bildene under skal klekke. Noen har begynt, men masse klekkinga har ikke satt inn.

Far og mødrene går i 112l, og jeg har valgt å ikke plukke ut en del av egga...for blir jo så mange hehe. Men jaggu er det mange som overlever oppi der også. Trodde apistogrammene samt l-mallene(egga) vil forsyne seg.



[External Image]

[External Image]
Hehe
Jeg ser at en ung og flott Zigzag-hann hos meg (den flotteste av alle i yngelflokken jeg har drettet opp) hadde intet mindre enn 4 damer kretsende rundt bladet sitt her om dagen for å få legge egg. Om han lot alle få slippe til vet jeg ikke, den gamle hannen min godtar kun egg fra en hunn pr gang på sitt blad. Uansett er denne jyplingen en elendig far foreløbig, for eggene forsvinner like fort som de legges. Han passer ikke godt nok på. Mistenker at han tar seg en munnfull selv i ny og ne, synes jeg har sett ham stå og plukke.... Men ellers er det vel mest slurv med å passe dem fra å bli spist av andre.
Hannen min er ganske stor og han blir betjent av 2 damer. HAdde egentlig 1 hann + en hue til, men har til dags dato ikke funnet ut hvor de har blitt av. Men at de har tatt kvelden er vel rimelig sikkert.

Men tilbake til far så har han god kontroll og eggene rører han ikke. Om yngelen blir spist i dette karet gjør meg ingen ting, men virker som om han og huene får nok mat da da det er plenty av yngel her også.

Her om dagen så passa han på et stort kull med nyklekte unger + et blad lenger bort med masse egg hehe...

Morro er det iallefall
Tom Kristiansen
Når det gjelder Apistogrammaene mine, så er det noe på gang i kakdue karet, dette er fisk kjøpt fra Tom C på markedet til Gak forrige søndag med naturlige farger(F1). Altså ikke "red" eller "dobbel red" som er oppdrettsvarianter


Så flotte de var, tankevekkende at naturvariantene er så mye flottere enn de oppdretta. Naturen kan nok dette best Håper du får yngel på dem!!
Liv H
Så flotte de var, tankevekkende at naturvariantene er så mye flottere enn de oppdretta. Naturen kan nok dette best :-D Håper du får yngel på dem!!


Yngel har jeg fått for lengst, de er vel4-5 uker nå tenker jeg:P Og tror faktisk enda et kull er på vei da hua har vært konstant i hula i mange dager nå. Men vi får se hva som sjer.
Sæ gøy, håper det kommer litt yngelbilder. Kunne godt tenke meg denne cikliden, men har ikke noe plass til dem akkurat nå. Inntrykk av at apistoene er produktive når de først setter i gang. Viejitaene mine er på sånn ca. 4-5 ukers frekvens. Da er det å jage bort de gjenlevende fra forrige kull og inn i kokosnøtta igjen Er det store kull eller?
Hvordan går det med Zigzag-oppdrettet da?
Liv H
Sæ gøy, håper det kommer litt yngelbilder. Kunne godt tenke meg denne cikliden, men har ikke noe plass til dem akkurat nå. Inntrykk av at apistoene er produktive når de først setter i gang. Viejitaene mine er på sånn ca. 4-5 ukers frekvens. Da er det å jage bort de gjenlevende fra forrige kull og inn i kokosnøtta igjen :-D Er det store kull eller?


Apistogrammaene mine har stort sett fått mellom 20-40 yngel, noe som er helt ok:P
mona o
Hvordan går det med Zigzag-oppdrettet da? :-)


Dette har faktisk godt over all forventning, har rundt 20 stykker i 35l nå som har blitt rimelig store:P
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap