Tom sin akvaverden:) (side 6)

Takker gjør så godt jeg kan, men kan ikke ta kredit for at fiskene er så flotte:P. Jeg solgte 3 par av schwarzbrust på auksjonen vi hadde i Larvik i mars, og håper at flere kan få ha denne nydelige apistogrammaen i karene sine.

Jeg har også vilformen av cacatouides som må vokse litt til før jeg legger dem ut for salg. Og er man interesert i å se hvordan cacatouides egentlig skal se ut, så kan man ta en kikk her.
Nydelige fisker. Må bare si at Apistogramma blir mer og mer en favoritt.
Håper jeg får til noen unger på disse auksjonsfiskene dine etterhvert
Eg har en han og tre hunner med cacatouides men hannen er ikke nærheten av og ligne på den vf, sikkert genmanupolert eller noe den er helt rød på finnene.
Skulle gjerne likt å hatt et par med schwarzbrust men de er vel ikke så lett å få fatt i på denne siden av landet.
Kjetil Hansen
Nydelige fisker. Må bare si at Apistogramma blir mer og mer en favoritt. Håper jeg får til noen unger på disse auksjonsfiskene dine etterhvert ;)


De trenger vel å vokse litt til før dem er klare for lek, men det bør ikke ta så lang tid. Men du må ned på ph skalaen, i mitt lekskar er det en Ph mellom 4,5 og 5. :P
ctammer
Eg har en han og tre hunner med cacatouides men hannen er ikke nærheten av og ligne på den vf, sikkert genmanupolert eller noe den er helt rød på finnene. Skulle gjerne likt å hatt et par med schwarzbrust men de er vel ikke så lett å få fatt i på denne siden av landet.


De er ikke genmanipulert, men folk har dretta på å få frem rødfargen til fisken, disse variantene heter "Red" og "Dobbel Red".

Vi er ganske heldige her sør i Vestfold at Tom christoffersen holder hus her, så man har mulighet til å kjøpe apistogrammaer som ikke er på listene til imazo etc.

Men kan godt hende at det er noen på vestlandet som også holder på med apistogramma, men det vet jeg ikke noe om.
Dagens god nyhet.

Flytta 5 stk Corydoras Panda som har gått i 240l i stua, til en 35l lekskar for noen få dager siden. Og jaggu har de allerede lagt mange egg

Første gang jeg har sett dem har lagt egg.
Lykke til med egg

Vet du om de er kjent for å spise eggene sine?
Jeg ser mine panda egg henger som juletrekuler i javamosen og på algekulene, de blir stadig mørkere og plutselig er de borte =
Håper bare at yngelen gjemmer seg og plutselig kommer fram fra buskene.
Takk takk.)

Etter hva jeg har fått med meg så spiser ikke Panda eggene sine, men er sikkert noen her inne som vet det mye bedre enn meg:P
Da var det tid for en liten oppdatering gitt:P

På yngelfronten så har jeg følgende nå:

Guppy( Grey moscow, rød rundhale)
Pyrulina zigzag(tetra)
Apistogramma Panduro
Corydoras Sterbai
Corydoras Panda
+ mange ancistrus

Ellers lever fiskene i beste velstand
Da fant jeg vist tråden din
Galemor
Da fant jeg vist tråden din :D


Hehe ikke dårlig:P
Du må skrive mere, spennende å følge med.
Da var det på tide å oppdatere litt igjen:P

Jeg sitter å venter spent på at wigglersene til mitt Bolivianske sommerfugl par skal begynne å "sverme", ny klekket artemia vil da stå til disp, samt muligens litt levendefor som små dafnier om jeg kommer meg ut på fangsttur. Dette bli første kullet fra disse hvor foreldrene får stå for 100% av ansvaret, noe som går som smurt. Tetraene blir holdt på avstand uten problemer.

Ellers har jeg den siste tiden både fått yngel på Corydoras Sterbai og Panda som vokser og nermer seg 2cm. Dette var morro da jeg alldrig har hatt oppdrett på cory før og plutselig fikk jeg til 2 arter omtrent samtidig.

Videre så har jeg fått nok en egglegging i ancistrus hula og de bør begynne å klekke i disse dager. FAr passer på og alt er bare velstand.
Dagens fangst av levendefor

[External Image]
Noen bilder av A. Panduro ungfisk

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Tok noen bilder av mine Apistogramma sp. aff. cruzi (Picuruyacu)

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Fikk tatt et bilde av min Bolivianske sommerfugl hunn som passer en stim av yngel:P


[External Image]
Da driver jeg å planlegger er mallekar for mine L-134, som begynner å nerme seg kjønnsmoden alder.

Karet er et eldre Juwel Record 160l, som har fått seg et helt nytt bord.

Blir ikke så mye planter i karet, men kommer til å være en del røtter, stein og huler. Men litt flyteplanter blir nok puttet i karet.

Flere bilder samt mere info vil komme ettervært.

[External Image]
Med vann

[External Image]
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap