Rekene ble en dyr snacks for fiskene :-(

Hjelpes hvor dum jeg er!!!

Her springer jeg til og kjøper 10 stk. kirsebærreker til 150,- for å ha i prosjektet mitt og hva skjer? Jo, fiskene går totalt *bananas* når jeg har rekene i karet

Kanskje jeg skulle ventet til jeg fikk flere planter *grrrrrrrrrrrr*

Nå kan jeg bare se at det er 2 reker igjen

Jeg festet gaffelmose til 3 steiner i dag, før rekenes ankomst, men den kunne nok med fordel ha fått vokset før jeg hadde reker i karet.

Dette er mitt første møte med reker og jeg ønsket de pga alger og hygiene.

Gud så dum jeg er
Skjønner deg godt. Gikk på samme "smell" for noen uker siden
Ser at du har mangen malawi karr. Vist det er i et av diss du vil ha noen til å gjøre rent så ville eg heller satset på ancistruser
Huff da

Du skal ha bra mye mose for at reker skal overleve ciklider. Jeg har jo lest om at til og med guppy tar voksen reke...

Og generelt... om du hadde nok mose slik at de får gjemt seg i det karet, vil du nok ikke merke mye til algejobben de kunne ha gjort. De vil jo sitte inni mosen til enhver tid for å ikke bli spist. De vil jo ikke kunne bevege seg rundt i karet med stor fisk der. Skal du ha ciklider (eller andre store fisk) bør du nok ha otto eller ancistrus til å ta alger

Reker passer nok best alene eller med liten fisk, og ikke engang da er det noen garanti for at rekene vil formere seg. De formerer seg sammen med corydoras, da

Ellers er reker gode på å gjemme seg, så det er godt mulig du har fler enn 2 igjen. Men reker i det karet, spesielt om det er for algespisingen sin del, tror nok jeg er et dødfødt prosjekt desverre.
Nå var det ikke i malawi karet jeg hadde rekene

Men uansett, det var korttenkt av meg. Lyktetetraen er en god jeger, det skal den ha.

Skal få tak i otto men de er utsolgt i Tønsberg pr. nå
Eplesnegler er jo også kjempebra til å spise alger
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap