Algeproblemer i et rekekar

Har to indiske kloreker i en 19 liter som har begynt å få litt alger på glasset. Hva slags algespisere kan jeg ha sammen med de ? Kan ikke ha Ancistrus, for de blir tatt av rekene...
Siden rekene tar mindre fisk, så blir det vel greiest å fjerne algene selv med en svamp
Jeg blir litt forundret over at så mange mennesker skal ha en fisk for enhver oppgave, istedenfor å gjøre den selv. Enkelte spør til og med om det finnes fisk som spiser bæsj, så de slipper å slamsuge akvariet selv...

Det er nok ikke videre lurt å stappe noen algespisende fisk nedi dette karet på bare 19 liter. Det er ikke plass rett og slett. Du må da kunne klare å skrape litt alger selv? Det er jo en del av det ukentlige vedlikeholdet med et akvarium. Puss rutene på innsiden med en liten dott med vanlig, hvit filtervatt, og de blir gullende rene

Litt jobb må man tåle når man har husdyr, enten det er hund, katt, fugl, marsvin eller fisk
Hvem snakker om fisk ? Desuten hva er så gæli med å skaffe seg nyttedyr ? Har lett litt selv etter at jeg skrev innlegget, og fant ut at denne er algespiser. Tror faktisk jeg så slike på TAM i Fredrikstad her om dagen..
Da blir det vel snegler, da
Jeg trodde de klorekene spiste snegler, men kanskje ikke så store snegler. De tar vel bare små pestsnegler?
Vel, de gikk sammen med eplesnegler i hovedkaret mitt før jeg nylig flyttet de til 19 literen. Det var tom ei snegle som prøvde å "invandere" hula til den ene. Snegla ble da kastet ut gang på gang på gang. Var veldig morsomt å se på.
Nå har jeg hatt Sebraseglene en stund og ikke tegn til alger i rekekaret. Tom det som hadde begynt å bre seg i sanda er borte. Rekene og sneglene lever også i harmoni sammen Selv om de er noe dyrere enn andre snegler (ingen som dretter de privat) , så vil jeg absolutt anbefale de som algespisere...
Tilfeldig bekjentskap
© TorillNB
Reklame for plussmedlemskap