Dilemma! ødelagt pumpe

Jeg har nå to karr gående. Et på cirka 160 liter med en Gibbi, noen maller, 2 Kuhli Ål og 8-12 eplesnegler. Det andre karret er 40 liter og har 3 Praktbotia. I dette karret sluttet pumpen å virke rett etter et vannbytte, og jeg lurer nå på hva jeg skal gjøre. Tenker at jeg har to (tre) alternativ;

...Flytte Praktbotiane over i det store karret og ta sjansen på at de ikke tar eplesneglene som er fra 2-6 cm...

...Flytte Praktbotiane over i det store karret og la eplesneglene gå i karret uten pumpe til imorgen...

eller finne en pumpe ikveld.....

Praktbotiane skal forøvrig giis bort på søndag, og det lille karret skulle taas ned
Største praktbotian min er over 18 cm og den tar ikke eplesnegler på over ca 1,5-2 cm hvertfall.
Ok. Mine er 8-12 cm og er forholdsvis gode pestsneglespisere, og er jo litt redd for at de skulle tatt en jafs av eplesneglene... Det står på Applesnail.net at snelger kan leve i oksygenfattig vann, men disse er fant til heftig strøm og mye oksygen... På en annen side blir jo snegler sendt i posten uten så mye oksygen, men burde jeg da gjort noe med det lille akvariet om jeg setter de der? Ta ut litt vann f.eks?
Filter
Demonter pumpa og skjekk om det er mye snerk rundt innpelleren/propelen. rens med en tannbørste eller qtips. Kan også ha kommer sand vis du har pøset på med det nye vannet for fort i karet!!
Da prøver jeg det først. Takk
Takk for tipset Buskiz, ser ut som den kom seg nå Var en hel snegle koloni inni der!
Hehe
Det var kult!! Jeg har et kar som jeg også drev med masse eplesnegler og de små kravler over alt!! Skal ikke ha mere en et par sebrapleco for tipset..))))) hehehe bare tulla. Ta god vare på dem.. Dem trenger masse strøm i karet, så der hadde ikke gambla med et filter.. men ser du har en power jet i tillegg.. og håper du har 1 i reserve..
Etter i dag vurderer jeg å ha så mye som mulig i reserve Takk igjen
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap