Krystall reker og kampfisk??

Har et kar som eg har kampfisk og to panser maller i.
Kunne tenkt meg og prøve og holde krystallrekene mine der og...
Karet er ca 20L og har et kampfisk par (butikken sa dette var greit ..men ser etterpå at det ikke er fult så bra,så di flytter hvis det mistrives.)
MEn så vil eg ha noen krystall reker oppi til disse.
Går dette fint eller er det dyr kampfisk mat?

Går guppy bedre i et sånt kar med reker?

Er filter i karet og varme.
Rekene blir et dyrt herremåltid for kampfisk, ja.

Guppy vil som et minimum jakte rekeyngel, så ikke regn med at bestanden øker noe særlig. Har også lest skrekkeksempel på at guppy tar voksen reke. De napper av dem beina først, siden reka er for stor til å tas i ett jafs.. *grøss*.

Det er forholdsvis få fisk som kan holdes med reker om du vil ha rekeynge.
Bare tenkte jeg kunne komme med en liten erfaring. Vi har en 54 liter der det går mange kirsebærreker i forksjellige størrelser sammen med en liten bestand av venusfisk. Dette ser ut til å gå kjempebra, og har ikke sett venusfisken ta reker ennå. Er vel kanskje ikke en perfekt kombinasjon å ha venusfisk og krystallreke med tanke på verdier... Men det kan kanskje gå?Venusfisken er jo noe mindre enn guppyer...
Hehe, strålende eksempler på at folk har vidt forskjellige erfaringer

Jeg kjøpte venusfisk og flekket blåøye (som er mindre enn venusfisk) for å ha i hhv rød krystallreke og kirsebærreke karene mine. Slapp de oppi, og det ble jo rene festen i begge karene... de hadde til overmål en litt vittig måte å ta rekene på (de tok bare de på rundt 1 cm og mindre): de tok tak i halen på rekene, og slurpet de i seg som en spaghetti!

Så noe kan fungere, og noe kan ikke fungere. Synes vel det er greit å ha en backupløsning (som jeg heldigvis hadde), slik at man kan skille de om det ikke funker

NEi dette tar eg da ikke tjangsen på.
Da får kampfisken gå for seg heller og krystallrekene får gå i lag med kirsebær rekene.
Bare synd di mikser seg.

Har guppy og platy yngel og en ansistrus unge i lag med di.
CRS og kirsebærreker krysser seg ikke

Men, kirsebærrekene formerer seg raskere enn CRS og kan derfor utkonkurrere CRS-rekene. Eller så har jeg lest Jeg har mine adskilt, så jeg aner egentlig ikke hvordan det å ha de sammen ville fungert. Men krysse seg gjør de ikke, heldigvis
der har jeg/vi en erfaring å komme med også. Vi startet opp med rundt 12 kirsebærreker for noen måneder siden (3-4). Nå er vi godt oppi 100 i forksjellige størrelser. Hadde også 5 krystallreker som ble gående sammen med disse. Til dags dato har de ikke formert seg (veldig usikker på kjønnene deres), og så vidt vi vet er det bare to igjen av dem (kun to stk vi ser). Så ja, de blir nok fort utkonkurrerte...
Da er det nok absolutt noe i det jeg har lest, ja... takk for det, (mangler)

Da blir det reke og snegle kar ansistrusen skal få bo der eneste og små yngel.
Skal hjem og skru ned tempen litt hos rekene...har mellom 26 og 28 grader i karet (alt etter luft temp)
Kirsebær rekene formerer seg som bare juling så nå skal eg prøve og få til krystall rekene og
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap