Hjelp til rekekar...

Lurer på å kjøpe meg et ganske lite rekekar(15-20l.)...Finner lite av dette på nettet, og lurte på om dere hadde noen gode nettsider med komplett kar. Har et 240l. fra før der Corydoras, maller og en stim tigerbarber lever. Skal også kjøpe meg guppy snart.
Er meninga at dette akvarie skal bli et lite oppdrettskar av røde krystallreker. Når det begynner å minske på reker i selskapsakvariet er planen å flytte noen fra rekekaret over. (skulle vel gå bra det, eller er det noen som kanskje vil spise rekene?)

Håper på svar og linker til nettsider med komplette småkar ! ;P
Du kan jo tenke litt kreativt også. Ta en tur på IKEA, Europris, Nille etc. og se på vaser og beholdere. Spesielt på IKEA er det endel fine og store vaser som ikke koster allverden når man tenker på hva et akvarie koster i butikken.

Tenk deg for eksempel denne med denne hengende over. (Om du får tak i en nogelunde pære da.) Vannbevegelse kan ordnes med en gjennomsiktig slange som går mellom toppen og bunnen, med et lite filter/pumpe et sted på veien.
Trygve Lillefosse
Du kan jo tenke litt kreativt også. Ta en tur på IKEA, Europris, Nille etc. og se på vaser og beholdere. Spesielt på IKEA er det endel fine og store vaser som ikke koster allverden når man tenker på hva et akvarie koster i butikken. Tenk deg for eksempel [URLBLOCK1]med [URLBLOCK2] hengende over. (Om du får tak i en nogelunde pære da.) Vannbevegelse kan ordnes med en gjennomsiktig slange som går mellom toppen og bunnen, med et lite filter/pumpe et sted på veien.

Ja, tenkte litt på noe sånt jeg også, men er det ikke dumt med en vase
uten noe heldekkene armatur/lokk, mener...blir det ikke letter alger og sykdom da?
Følg med litt på rubrikk her på AF Ofte små kar tilsalgs for en grei penge. Siden det er brukt, kan du til og med få et litt større uten at det koster noe mer enn det ville i en eller annen butikk.
Har sendt deg en epost Espen!
Tilfeldig bekjentskap
© Simen
Reklame for plussmedlemskap